stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Lufta Pippin

Kategori: Shanghai

 
På min promenad till kontoret passerar jag den här fina lilla parken och har noterat  platsen med alla bänkar.
  
 
Avsedd för vad ?
 
 
Ja krokarna på stängerna runt om får mig att tänka på en rastplats för dagisbarn....och att de kan hänga sina ryggsäckar där.
Hm .....bara det att jag aldrig sett dagisbarnsgrupper här där de flesta småbarn passas av sina far eller morföräldrar.
 
 
Nästan rätt ändå om man istället tänker.......GUBBDAGIS, ha ha 
 
 
För här samlas herrarna varje morgon.
Dricker sitt te, sitter och snackar, RÖKER.....och luftar sina pippifåglar.
 
 
Ja för det är vad de gör. 
De går hit varje morgon bärandes på de vackra fågelburarna. Hänger upp dem  på krokarna och körsbärsträden runt rastplatsen, lyfter på skynket , slår sig ner  och beundrar fågelsången. Tävlar om vems fågel som sjunger vackrast.
 
 
 En sämre start på dagen kan man ha.....
.....dock  önskar jag att några av fåglarna kunde få något större bur.....får väl hoppas att herrarna  skiftar bur åt pippin därhemma.
 
♠♠♠♠
 
 

Kommentarer

  • Eva Peva säger:

    Vi tycker Ni ska köpa en liten fågel....fint kvitter och lite att pyssla med, lite varning på det dock?!

    Svar: Ja hängde det bara på mig så skulle vi ha hela balkongen fylld av små rara kvitter . Älskar de vackra burarna och skålarna ......men jag bestämmer inte ALLT och Herrn är betydligt mer svårflirtad.Jag för nöja mig med en stunds samvaro med Gubbdagiset . Är riktigt bra kompis med dem nu.Väldigt mycket tummen upp och leenden när jag på stapplande mandarin försöker förklara att jag också är en pippilover.Glad Påsk
    Fru M
    M W

    2015-04-01 | 21:51:50
  • Grandma säger:

    Bra, så får du även lite språkträning på köpet. Glad Påsk till er alla tre. Hoppas Agnes får liiite ledigt iaf.

    Svar: Ja nu är vi bästisar och bundisar ......jag och herrarna.kram
    M
    M W

    2015-04-03 | 20:35:39

Kommentera inlägget här: