stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

......och ÄNNU mer städning

Kategori: Stockholm

 
 Tidig morgon och jag flänger runt på  cykeln i  ett soligt och fint Stockholm.
 
 
Förutom roliga möten som luncher och frukostar med trevliga vänner har jag också  bokat in återbesök hos läkaren, fotvård, tandläkaren och frisören......ja allt sådant som bara måste  hinnas med innan jag åker hem till Shanghai.
 
 
Delar av turen får jag sällskap med vår stiliga  Vaktparad.....både de ridande gossarna  och musikerna som tar bussen. 
 
 
Alltid lika trevligt att sitta i väntrummet hos tandis......inte för själva besökets skull men för att jag blir så glad av 
att  se vår väns soliga leende på väggen .
 
 
I övrigt består dagen av diverse inköp inför dotterns examensfest om några dagar .
 
 
Finns en historia om hur många elefanter som ryms i en Volkswagen ......tänket kan lika gärna appliceras på mig .... HUR många kassar jag kan cykla omkring med, ha ha
 Dock ett himla effektivt....om något vingligt ........ sätt att swischa runt på.
 
 
 
För övrigt .....ÄNNU mer städning.
Vi dammsuger , torkar golv och tvättar fönster. ......det sistnämda den ENDA formen av städning som jag faktiskt finner nöje i att utföra.
Särskilt en solig och skön dag som denna.....rena fönster gör verkligen skillnad .
  
 
 Packar  ( äntligen ) upp några gamla flyttkartonger som bara stått och tagit plats..... sorterar ut och åker en vända till återvinningen.
SKÖNT
 
NÖJDA 
 med vårt slit går vi för en  middag  med våra ungdomar på nyöppnade Zink  Grill......
....och njuter ,  FETT...som ungdomarna säger, av restaurangens  alltid lika vällagade kötträtter.och tillbehör.
 
 
 GOD NATT
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: