stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

FLYTT

Kategori: Shanghai

 
I Kina går det undan ibland.
 
Strax innan julledigheten bestämdes att vi skulle leta efter nya kontorslokaler.
 
Förra måndagen var vi och tittade på lokaler och tre dagar senare bjöd vi de andra hyresgästerna på uppskattat Flyttkaffe och tårta.
 
 
Dagen efter gick flyttlasset !!!!...... japp så fort kan det gå här .
Ja kontorstelefonen  och internet håller fortfarande på att transfereras och vi får  någon vecka till logga in som gäster på vår landlords WiFi men i övrigt är alla kartongerna uppackade och vi känner oss helt installerade på nya stället.
 
Således har jag fått ny promenadväg till kontoret, en som dessutom är väldigt trevlig.
 
 
Tar 35 minuter att gå i rask takt.
Helt perfekt, hinner lyssna på något bra radioprogram  och får lite daglig motion. Enligt RunKeepers resultat på min runda bränner jag kring 210 kalorier och det sitter fint.
 
 
Kort stopp för att hämta mitt morgonkaffe.
Kaffeet är beläget i samma hus som Svenska Generalkonsulatet.....bilen med finaste flaggan tillhör dem.
 
 
 
 Det är så vackert och rogivande vid dammen i parken som jag går igenom.
Tänk om jag kude måla...då skulle jag också sitta här med mitt stafli.
 
 
 
Pop Up Store..... på riktigt.
 
 
 Måste nog vara världens vackraste........byggplank !!!!
Alltså..... bakom den här otroligt vackra ca 100 meter långa växtväggen pågår ett bygge . Imponerad och lite förvånad över vem eller vad som fått någon att satsa så fullt ut på en ändå rätt temporär plats. Men massa tummar upp från oss som passerar här varje dag.
 
 
FRAMME
 
och där uppe på våning 16 sitter vi nu.
 
 
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: