stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Sköna Söndag...Kaffe och Kaka

Kategori: Shanghai

 
Vi är några Mahjongnybörjare som träffas en gång i månaden för middag , lite vino och spel.
 
 
I de här vackra påsarna förvarar vi våra insatser.......inte alltför brutala dock.
STÖRSTA vinsten än så länge  är 12.50 SEK. Således ingen fara att vi spelar bort hus och hem vilket vi ibland hör kinesiska vänner berätta rövarhistorier om. 
 
 
Lördagskvällen är extra speciell i så mening att vi inviger väninnas nya spelbord.
Tjusigt värre med grön fin filtduk, bra sitthöjd ......och framförallt... varsin ASKKOPP !!!
 
 NÅGOT småsega i morse.
Ett gott skäl att ligga kvar i sängen och titta på TV.
 
NFL säsongen har nu nått till playoff för finalen den 1 februari och vårt favoritlag New England Patriots är med i slutstriden.
 
 
Matchen mellan Patriots och Baltimore Ravens spelas i ett kylslaget Boston.
Himla spännade . Lagen ligger lika  ....MEN... mot slutet får  Patriots fenomenala  quarterback Tom Brady in ett fantastiskt kast som leder till Touchdown och ledning.
Sex otroligt rafflande  minuter kvarstår och sen är det klart att Patriots vinner och går vidare.....phu. 
 
 
Promenerar ut i härliga solskenet. Slår oss ner i Langhams lobby för en kaffe och kaka.
 
 
 Tanken är att vi ska sitta här och mysa en stund och sedan gå ner till the Bund och
mysiga Crystal Room på M on the Bund där vi ska lyssna på kammarmusik spelad av denna  kvartett.
 
 
Jag ska bara kolla upp adressen på restaurangens hemsida och  ser då att jag läst lite slarvigt . 
Denna helg uppträder gruppen i Peking .
Restaurangen här i Shanghai kommer dessutom vara stängd i två månader för renovering så det blir ett antal veckor som vi får klara oss utan de trevliga söndagskonserterna.
Åh så irriterande......Inte mycket annat vi hinner med nu då klockan börjar närma sig fyra på em. 
Ja  ja , bara att  gå hem och ägna sig  åt det vanliga söndagspysslet som att fixa med kläder , måla naglar, putsa skor och kolla kalendrarna.
 
I morgon bitti är det arbete även för mig och en intensiv vår väntar.
JÄTTEKUL
 
GOD NATT

Kommentarer

  • Grandma säger:

    Du har verkligen de mest disparata intressen; inte underligt att du trivs var du än befinner dig. Jag gläds verkligen åt detta och försöker så gott det går att fylla mina dagar med substantiella sysslor. Ibland faller jag dock ner i självömkans djupa hål, om sanninen ska fram. Då går ja till din blogg; det hjälper.

    Svar: ....och det är jag så glad åt. Funderar en hel del på vad jag ska skriva om så att det blir roligt för er att läsa. Jag tycker också om känslan av att du vet vad vi gör . Likaså tycker jag att det är väldigt roligt att läsa dina uppdateringar om dig och Dino på FB. Älskar den här nya tekniken med bloggar , Facebook, Skype, SVTplay , att kunna lyssna på P1 i telefonen och allt annat skoj som denna gång gör det möjligt för oss härborta att hålla oss uppdaterade . Stor skillnad mot när vi 2001 flyttade till US då fanns bara email och MSN Chat. Kram
    M W

    2015-01-15 | 10:58:04

Kommentera inlägget här: