stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

En Dag av Vård

Kategori: Stockholm

 
Frankrikes Nationaldag och  Kronprinsessans födelsedag .
Bussarna är fint pimpade  med flaggor.
 
 
Börjar dagen med att VÅRDA konditionen med en rask promenad runt Djurgårdskanalen. 
Ljuvligt vackert.
 
 
 Min nuvarande orörlighet , i princip omöjligt att böja mig fram och ner har gjort att mitt vanliga pyssel med fötterna blivit rejält eftersatt....och det syns !!!
Kan också vara ett ålderstecken,fniss.
Jag brukar gå och få pedikyr vilket innebär  lite filande och vackra röda tånaglar det övriga brukar jag själv ta hand om . Men det är så mycket som händer i den regionen nu förtiden.....liktornar, hallus valgus, svamp under en tånagel , hälsprickor mm mm. 
Alltså , akut dax för VÅRD av fossingar.
 Lyder därför väninnans goda råd och bokar tid hos duktiga Marina  på Härliga Fötter för medecinsk fotvård.
 
 
Ser lite skräckinjagande ut ....nästan som hos tandläkaren, huva !
Men visar sig vara toppen.
 
 
Fossingarna blir lena som bebisrumpor och inte ens enda  liten förhårdnad har en chans när Marina filar , raspar och skär bort.
 
 
Hon ger mig dessutom tips på bra övningar att göra för att öka cirkulationen i foten och häva snedheten i stortårna
 
 
 
En del bra produkter får också följa med hem som fotsalt, tåavskiljare, fotspray  och liten strumpa att sätta på tån för att minska trycket.....otäcka liktornar bye , bye . 
 
 
Återbesök 
Nu är det dax att kontrollera hur väl jag har VÅRDAT såren.
Yippie ....jag måste fortsätta med antibiotikan för att förhindra inflammation MEN jämfört med förra veckan ser allt betydligt bättre ut.
Det bästa av allt.....jag kan äntligen åka iväg på semester.
 
 
Ilar direkt hem och bokar flyget . Om två dagar bär det av. 
 
Möter upp dottern.
Relationer mår också bra av att VÅRDAS.
Vi åker och hälsar på  Herrns fina  moster.
 
 
Moster är en härlig och pigg 89 årig dam som betyder mycket för oss och våra ungdomar.
När de var små hade både Herrn och jag väldigt intensiva jobb med långa dagar och en hel del resor.  Det var tack vare all hjälp av våra föräldrar och  moster  som vi fick  hela cirkusen med hämta /lämna, sjukdagar och sommarstängda dagis  att fungera.
 
 
Moster flyttade för drygt ett år sedan till åldershemmet och först var hon inte  happy att behöva lämna sitt hem  men  nu trivs hon väldigt bra och är så nöjd med all service och assistans hon får här.
 
 
Efter MASSA kakor och kaffe åker jag vidare till Broms.
 
Även om jag inte riktigt räknar att träffa väninnan för en lätt middag som VÅRDANDE åtgärd, ha ha .... är det kanske ändå någonting ditåt.
Jag åker iväg om två dagar  och hon åker snart hem till Hong Kong . Olika engagemang  under hösten gör att vi inte kommer att hinna ses förrän framåt oktober ...och det är TRIST.
 
Känns därför extra  bra att vi lyckades med att klämma in den här träffen och vi babblar på om allt och inget.
 
 
GOD NATT
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: