stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

HELGENS SNACKIS

Kategori: Shanghai

 

På lördag morgon kontaktades jag av en kvällstidning.....de ville veta vad jag gjorde för att skydda mig mot tyfonen?
Yrvaken mumlade jag VILKEN tyfon?  ....men det är klart att jag var medveten om att Shanghai var under orange varning inför att tyfonen Chan-Hom såg ut att komma i dess väg  under helgen. Meterologerna befarade att den mest kraftfulla stormen på lång tid skulle träffa staden.
 
Snabbt samlade jag ihop mig och sa att jag befann mig i Stockholm OCH att jag däremot kunde uttala mig om den urusla svenska sommaren ....DET var dock kvällstidningen inte  ett dugg intresserad av att höra något om , ha ha 
Hänvisade dem till Herrn och somnade om.
 
NU
blev det turligt nog  ingen större storm just i Shankis . Delar av södra kusten fick känna av rejäla vindar med nedblåsta tak och fallna träd men inte alls som förvarnats och  inga större olyckor har rapporterats.
 MASSOR
av regn kom det däremot.

Nytt rekord med 117 mm under 12 timmar slog det gamla på 94 mm för samma tidsperiod.

 
 
Regnmassorna gjorde att en del Metrolinjer och över 1000 flygavgånger ställdes in alt försenades,
 
Efter regnet förväntas strålande sol och nu börjar den varmaste perioden under sommaren med temperaturer kring 33 upp mot 40 grader i minst fyra veckors tid !!! samt VÄLDIGT fuktigt , phu ......skönt  att Herrn snart får lämna. 
 
 

 ♠♠♠♠

Kommentarer


Kommentera inlägget här: