stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Midsommarhelgen

Kategori: Stockholm

 
Torsdag eftermiddag.
REGN
KALLT
Jag går ner till NK för att se om jag kan hitta något snyggt och VARMT istället för den söta sommarklänning jag planerat att ha på mig på Midsommarafton.
 
 
 
Stockholmarna bangar inte för lite regn .
Staden är redan helt tömd på firare som gett sig iväg ut i skärgården och andra fina platser .
 
 
Således iklädd varm benvit kofta, skir fin blus , vita jeans och vita Converse åker vännerna och jag  TROTS vädret ut till Storholmen och traditionellt kalas .
 
 
Midsommarafton är ändå Midsommarafton.
Ett  VACKERT dukat bord.....
 
 
.......och KLASSISKT god silllunch....
 
 
 
.....samt UNDERBART smarrig jordgubbstårta.....
 
 
...med  HÄRLIGASTE vännerna....
 
 
......Ja vad betyder då lite regn och iskalla vindar.
Tusen tack
bästa VÄRDPARET
för att ni  år efter år så generöst bjuder in oss gamlingar och alla ungdomarna i såväl rusk som sol .
 
 
DAGENS FNISS ......
 
 
Efter lunchen är vi några som traskar bort en bit för att snabbt titta in hos andra vänner som också bor på ön.
Vi kliver in i stugan och  babblar en stund med dem och deras gäster.
Gästerna lämnar för att åka hem till stan med 5båten.
Vi surrar vidare en stund .
NÄR
vi ska gå hem noterar vi att en av herrarna snört på sig MINA vita Converse i storlek 39 !!! och lämnat kvar sina i storlek 42......HUR lyckades han ?
Känner mig som en clown på cirkus när jag klafsar tillbaka  i  båtarna.......men räknar mig ändå som vinnare i förhållande till han som tog mina....oj oj oj stackars de fossingarna innan han kommer hem och kan snöra av sig skorna.
 
 
Midsommardagen .
Lugn, något bättre väder .Springer slingan i Liljan.
Dottern fortfarande på vift men sonen är hos mig.
Vi filosoferar över livet under en lång och härlig lunch .
Ser en rätt finurlig film .
DAGENS ÖVERRASKNING.....
......är en FULLSATT biosalong.
 
Söndag 
Riktigt fin morgon.
Springer runt Djurgårdskanalen och njuter sedan en kaffe i solen nere vid vattnet på KMKbryggan.
På söndag eftermiddag dyker äntligen dottern upp.
 
 
Vi äter middag tillsammans på trivsamma Jamies
 
 
Biotokiga är vi alla tre så varför inte avsluta även denna kväll med en ,om inte super , åtminstone rätt kul film.
 
 
Vandrar sakta hemåt i en
KALL
men väldigt vacker kväll.
 
 
GOD NATT
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: