stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

SOMMARLOV

Kategori: Stockholm

 
Sommarlov.....är i Helsingfors och snart ska dottern och jag gå ombord på sista benet av resan till
STOCKHOLM.
 
 
Efter 13 timmar intryckt i en trång flygstol känns det otroligt skönt att snöra på sig joggingskorna och springa en tur i Liljanskogen.
 
 
Strålande sol. knallblå himmel, svenska flaggan, fina studenter och fullt med vackra blomster vid löparslingan.
 
 
Nostalgin rinner till när jag ser alla härliga grupper som samlats på ängarna.
Avslut på dagis, skolan eller jobbet.
 
 
Vad det nu än är så har de samlats för picnic, brännboll och tipspromenader.
Nu har Herrn och jag  inga barn längre kvar i skolan...ja klart det blir väl  snart Universitetet  för dottern
MEN
där är man ju som förälder inte precis delaktig, ha ha 
Således  inga mer trevliga föräldraträffar.....en ny era i vårt liv tar vid.
 
 
På kvällen äter jag middag med mina fina ungdomar.
Dottern drar vidare till PARTY , Sonen följer med hem en stund men åker därefter till  sitt.
Klockan är 11 och jag får ÄNTLIGEN gå och sova.
 
Vaknar förstås pigg som en lärka kl 4.30.
Ligger kvar i sängen och läser och ser några bra TVprogram på SVT play.
NJUTER
av att bilder laddas upp på sekunden och att jag kan se ett  60 minuter långt Tvprogram på 60 minuter och inte 240 som i Shanghai !!!
 
 
Kliver upp.
Äter frukost på favvofiket
Går sen med fjärilar i magen till frissan......min vanliga hade inga tider idag . Jag ska pröva en helt ny.
ALLTID 
lika scary men men det går bra och jag ser helt OK ut när jag två timmar senare traskar därifrån.
Resten av dagen svischar jag runt på min cykel och hinner med 1000 små ärenden.
Lämna, hämta och plocka upp än dt ena än det andra.
PACKAR 
 tömmer  först de två fullproppade resväskorna och packar sen för nästa tripp.
Cyklar till Broms dit Hong Kong bosatta väninnan , som också är på ett 24 timmars stopp i stan, samt morgondagens ressällskap ansluter för ett glas vino och babbel.
 
 
Gäsp , taxin hämtar i gryningen.
Det har vi dock inte mycket för!!!
FÖRSENING
Ja vi får vara glada att vi, om än några timmar senare ,ändå får kliva ombord.....tydligen så ställdes gårdagens rutt helt in och alla passagerarna fick åka hem igen, snopet.
 
 
Vi dricker istället  kaffe, bloggar,instagrammar,  läser morgontidnigarna och VÄNTAR tålmodigt.
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: