stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Bränna Fett

Kategori: Allmänt

 
 
 
Det här med MOTION och TRÄNING har aldrig riktigt varit min grej.
Jag ÄLSKAR att gå till stallet och träna dresyr eller rida ut i skogen på  hästen.....men det var nu några år sedan eftersom jag inte har hittat någon stall som fungerar  med resväg och så här i Shanghai.
 
 
 
Det var väldigt kul att åka skidor den underbara snörika vintern  då väninnan och jag tränade inför och genomförde Tjejvasan 2013 ........men sen åkte skidorna in i förrådet och där står de fint.
 
 
Jag gillar också att spela tennis.. Även om jag  verkligen inte inte är någon stjärna så är det roligt att spela med våra ungdomar eller bara Herrn och jag.......trist då att jag har fått lite trassel med ena armen....tror att det kallas för tennisarmbåge.....gör i alla fall väldigt ont när jag slår .
 
 
OCH 
jag tycker mycket om att promenera i rask takt medan jag lyssnar på  något intressant i lurarna .
 
MEN
 
den  vardagliga träningen har jag svårare med....är aldrig riktigt kul . Känner inte  behovet  eller lusten som många talar om . Simmar eller joggar  bara för att jag vet att min kropp behöver det men följer ingen riktig rutin.Periodvis,  särskilt på helgerna,  gör jag någon aktivitet regelbundet men sen hinner det gå flera veckor då jag inte gör någonting alls.
 
För några månader sedan var jag hos läkaren.
 
BUDSKAPET 
var väldigt tydligt.
 
 
blodtrycket för högt, jag MÅSTE gå ner i vikt.
Jaha !!!
 
Därför har jag verkligen ansträngt mig, tänkt på maten, försökt hitta bra rutiner vad gäller sömn och inte minst TÄNKT på att prioritera träningen.
 
Eftersom jag dessutom har det här roliga eventet att se fram emot har det faktiskt gått riktigt bra.
 
 
Ja det vill säga bra med flåset....ska nog fungera att lufsa runt de 10 km på hyfsad tid.
 
MEN
  
 
VÅGEN
 
ja den står i princip HELT still på samma irriterande siffra.
 
Förstå att jag var lite deppad häromveckan.
Känns helt ogörligt att förlora minsta lilla gram , jag fällde en tår och beklagade mig för Herrn.
 
Dagen efter kom han leende och sa att jag skulle få en present.........nämligen 10 gånger med Frank.
  
 
VARFÖR 
kan man undra har jag inte  testat PT förut !!!!!
Är helt SUPER.
Träningen blir roligare, varierande  och vi arbetar igenom hela kroppen. Frank får mig dessutom att göra de där EXTRA armhävningarna, benböjen eller vad det nu är ....de där som biter.
 
Kilona då......ja det har faktiskt börja röra sig på vågen ....och denna gång åt RÄTT håll.
 
Tusen tack  
Herrn och Frank
 

Kommentarer

  • Grandma säger:

    Är jätteglad för din skull då jag vet att du lider av att träning på egen hand inte ger resultat. Men man brukar ju trösta sig med att muskler är tyngre än vanligt kroppsfett. Lycka till med PT:n.

    Svar: Precis och det känns så himla tröstlöst. All träning är väl i och för sig nyttig men eftersom mitt mål är att gå ner känns det förstås s´frustrerande när inget i den vägen händer.Kram
    M
    M W

    2015-05-23 | 16:59:20
  • Anonym säger:

    Bra jobbat/ caroline

    Svar: Tusen tack.Känns väldigt bra.Själv då,någon tripp till Shanghai snart ? Hälsningar
    M
    M W

    2015-05-23 | 21:41:20
  • Eva Peva säger:

    Bra M kämpa på! du kommer att bränna fett, man kan ju liksom inte fuska med PT, I know/ E

    Svar: Ja jag hoppas verkligen att det sätter fart nu .....hur trist som helst när jag känner att jag försöker göra rätt och ABSOLUT inget händer.Förhoppningsvis kan Frankie Boy få fart på cellerna.-
    Kram
    M
    M W

    2015-05-24 | 09:14:44

Kommentera inlägget här: