stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

SLÄKTTRÄFF

Kategori: Stockholm

 
Ännu en tidig morgon.
Cyklar ner till Djurgårdsbron.
Väninnan och jag springer runt kanalen .
Sitter sedan och njuter av den vackra morgonen på KMK verandan.
 
 
Jag måste berömma min fina lilla Dino. 
Inte ofta nuförtiden han får springa med i spåret.
Mestadels ruschar han bara runt på mammas tomt och jagar kråkor . 
Klarar dock 5 km helt galant.....hm.... kanske säger mer om vår takt än om hans kondition, fniss
Nåväl
JAG
tycker att han är en hjälte , 8 år gammal och i superform.....trots att han lagt på sitt några gram de senaste åren.
 
Blir efter en stund lite kyligt, märks att det är höst och väninnan ska iväg och piffa med hår och annat inför den stora balunsen  så vi skiljs åt.
 
Jag tar lite senare en vända ner på stan . Ska till NK för att köpa en glasskål som jag har spanat in.
MEN
se det går inte alls 
STÄNGT
uuu.....tänkte inte på det .
 
 
Har faktiskt av olika anledningar som utlandsboende och resor inte varit i Stockholm på Allhelgonahelgen sedan 1999 !!!!
Att allt var stängt idag hade jag helt enkelt glömt bort.
 
 
 
Ägnar istället eftermiddagen åt formidabla författarinnan Patti Smith . 
 
 
På kvällen är det DAX för Släktkalas
Fina kusin fyller 60 år och hon och trevliga maken har generöst bjudit in oss ALLA  till sin vackra våning. 
 
 
Mysiga Pappa.....som tyvärr gick bort för några år sedan.
 
 
Alltså..... vi är en riktigt, riktigt STOR familj .
Ikväll har de flesta från min Pappas sida  samlats.
 Från våra äldsta .....finfina faster och farbror.... till de små.
Här nedan är mina gulliga syskonbarn.
Blir alldeles varm i hjärtat när de ger mig en kram och glatt  hälsar .....HEEEEJ MOSTER.
 

Under min uppväxt var det GIVET att vi åkte upp till Norrland på semestrarna för att hälsa på SLÄKTEN.,.....och VILKA fina somrar vi kusiner njutit tillsammans i skärgården och deras lilla stad.
Men med åren har de äldre försvunnit och vi yngre spritt ut oss över landet ....och vissa till andra länder ...så nu är det inte ofta vi får till det.
 
 
Vet faktiskt inte HUR många vi är men ATT det är en samling sköna, kreativa , varma och starka personligheter i vår familj ....det är ett som är säkert.
 
 
VÄRDINNAN
ja det är hon som är drivet i detta nav ....hon fixar till  lite släktkalas då och då.........en handske som ikväll plockades upp av yngsta syster .
 
GLÖM inte det dear .....att du nu lovat ett nytt kalas i nya huset. 
 
 
Står en stund i fönstret på övervåningen och beundrar vackra Globen som ler finurligt åt oss.
 
TUSEN TACK KUSIN mfl
för en väldigt fin kväll .
 
GOD NATT
 
 
 

Kommentarer

  • Carina W säger:

    Hello Sis!

    Himla roligt att få ha dig här i Stockholm ett tag. Mysig långlunch och jättetrevlig släktträff hann vi med denna gång. Mycket roligt att se alla fina foton på din blogg och följa erat liv på andra sidan jorden. Kram

    Svar: Instämmer....alldeles för kort bara men man får vara glad för det lilla. Kan ju inte vara överallt samtidigt. Har fått flera kommentarer om att du och jag är så lika på kortet. Kul eller hur.Stor kram till er allaM
    M W

    2015-11-07 | 18:09:34

Kommentera inlägget här: