stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Två färgstarka ladies

Kategori: Stockholm

 
Vid mina Stockholmsvisiter viker jag alltid minst en dag för att köpa nya kläder.
Jag har mina favoritdesigners och butiker. Bland dem finns Camilla Thulin.
Brukar alltid finna något jag tycker om i hennes kollektioner med vackert mönstrade klänningar och toppar. 
 
 Blir därför glatt överraskad när jag och Dino går till NK och det just den dagen är ett speciellt CT event.
Thulinskan själv är på besök och assisterar oss kunder.
 
 
Vi börjar prata Kina och kläder .
Att kinesiska skräddare  generellt sett är duktiga på att sy upp men  att de dels inte kan våra typer av kroppar dels inte är hejare på design och hon har lite ideer om hur jag  kan komma vidare med dem.
 
 Riktigt trevligt möte.
Hon verkar vare en skön och kul donna. Mycket driv.
 
 
 Ja vad annat att vänta från en kreativ hundälskare som uppskattar färg och form.
Vill tipsa om sidan granntanter.se som  Camilla  driver tillsammans med lika härliga  och modekunniga Karina Ericsson Wärn. Där kan man bland annat läsa deras trevliga bloggar.
 
 
 
Mycket nöjd med besöket vandrar jag hemåt med dessa fina nytillskott.
 
Lite senare på eftermiddagen  ¨ möter ¨  jag  inne i biomörkret en annan härlig lady .
 
 
 
En person med stor integritet och hängiven sitt arbete.
Levde  livet utifrån sitt eget huvud.....kanske inte helt lätt just då för barnen  ....men  de verkar trots det ändå...  så här efteråt..... förstå hennes val.
 
 
 
Möter upp sonen.
Ikväll ska jag laga mat åt honom.Vi går och handlar.
Han väljer klassiskt a la  ungkarl, ha ha  .....entrecote , bearnaise  och klyftpotatis.
 
 
Himla mysig kväll tillsammans .
Vi pratar livet, jobb, vänner, resor, körkort mm mm och  avrundar med att  lägga oss i soffan och titta på nya säsongens avsnitt  av Solsidan.
 
 
GOD NATT
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: