stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Orolig

Kategori: Allmänt

 
ALLTSÅ
jag gillar verkligen mitt jobb, mitt kontor  och att arbeta tillsammans med mina begåvade kollegor.
 
 
Vi har alltid flera projekt på gång och måste verkligen kunna behärska  många bollar i luften samtidigt .
 
 
....och absolut inte visa stress utåt. 
VILKET
är lättare sagt än gjort.....phu!
 
Vårt mål är att leverera utmärkta föredragshållare, samla rätt åhörare, anordna perfekta arrangemang och organisera lämpliga utbildningar.
 
Tusen detaljer måste (ALLTID) fungera.
 
 
 
Låter förstås helt naturligt men vi befinner oss i Kina......say no more, ha ha 
 
 
 
 
 
Våra uppdragsgivare vill få mesta möjliga för sina pengar ,
vi måste vara kristallklara i VAD vi förväntar oss av våra leverantörer.......annars uppnås inte det.....
....sponsorerna vill få den exponering de förtjänar och Styrelsen  utgår från att vi håller budget
 
 
 
....gärna med lite råge och till hög kvalitet.
 
 
 
TILL 
 
  
det har vi gästerna , som är lika busy som alla andra och därmed har en förkärlek att registrera sina anmälningar i absolut sista minut vilket gör det extra kittlande...kommer vi få fullt hus eller inte?
 
 
 
Denna  vecka som är vår näst sista för terminen är det bara
FÖR
mycket.
 
 
 
En stor middag för  Ambassadören och Generalkonsuln på Svenska Konsulatets residens,
 
 
examen med  lunch i en ledarutbildning vi arrangerat med tal och utdelning av certifikat till deltagarna,
 
 
ett stort seminarium med en känd macroekonom på blixtvisit  i vår fina stad
 
 
 
och sist men inte minst  Christmas Cocktail på fredag.
 
Antal deltagare till CC var till för en vecka sedan alldeles för lågt och restaurangen skulle trots det , enligt avtal ändå ha 50% betalt i förskott....på ett betydligt högre antal garanterade gäster....yack ... macroekonomen ändrade sin resplan flera gånger så vi fick inte datum för eventet förrän i sista minuten......
 
....till middagen hade vi DÄREMOT för många som ville vara med och fick upprätta väntelista.
WeChat gick varm med nya förfrågningar.
 
Ja ja så där har det hållit på och jag håller på att förgås av oro.
 
 
......och arbetar i princip varenda vaken minut.
 
Herrn har åkt till  Hong Kong så jag har ingen att diskutera med när jag kommer hem istället
försöker jag  varva ner med att  krypa ner i sängen med en kopp te och ett avsnitt av NARCOS.
 
 
Fantastiskt bra serie men den handlar om narkotikakungar ....så inte en lugn stund ....med ständiga överfall ,svek och läskigheter .
 
SÅLEDES
en helt olämplig sängkamrat  i mitt nuvarande hypade tillstånd, fniss
 
GIVETVIS
har jag fått mardrömmar varje natt som handlat om  att jag missar saker, tar fel väg eller att jag också är jagad , ha ha 
 
 
 
Åh vad jag ser fram emot lördag morgon då  allt är över..........därefter kommer jag snart få jag några lediga veckor 
 
 
.....och minnet bleknar .
 
TUSAN
....det gick ju bra , detaljerna löste sig och gästerna strömmade till i sista minuten......
.....  men hur kul är inte det här i alla fall???
 
brukar jag känna när det lagt sig efter liknande pressade veckor förut.
 
HOPPAS
på en favorit i repris även denna gång.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: