stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

LÄMNAR

Kategori: Allmänt

 
 Åh vad 5 månader går fort.
Nu är det dax för vår superduktiga och väldigt trevliga Praktikant att lämna oss.
 
 
Jag och Sipendiaten firar av honom med god middag, present och lyckönskningar skrivna på vackra röda kort och upphängda på restaurangens lyckovägg ......helt i kinesiska nyårets anda.
 
 
ÄVEN
dax för dottern att lämna Stockholm och ge sig iväg på sin Sydamerikatripp. 
Hmm......verkligen kul för henne 
MEN
det kommer att vara 12 oroliga veckor för Herrn och mig innan hon är tbx .
 
 
Kinesiska Nyåret och våra kontor stänger  för en vecka .
Således lämnar Herrn och jag också Shanghai .
 
 
Vi ska åka till den här spännande staden......
 
 
.....men först har vi 5 timmars mellanlandning i Bangkok.
 
 
Vi fördriver tiden med det gamla vanliga.....alltid salig när jag har ett fungerande wifi....... och passar på att ladda ner radioprogram, låna eböcker på Stadsbiblioteket,  kolla mitt Instagramkonto, skriva lite hälsningar på Facebook, läsa tidningar på nätet mm mm det vill säga allt sådant som är knepigare att göra hemma i Shankis.
 
 
NU
tänker jag tillbringa sista timmarna i sällskap med det här gänget.
 
Go Kväll
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: