stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Bye Bye Tokyo

Kategori: Tokyo

 
Stiger upp tidigt och vinkar av Väninnan som åker hem till Stockholm.
STRÅLANDE
väder ,så jag springer en runda i vårt trevliga och rätt kuperade kvarter.
Herrarna ....som jag misstänkte, fniss .....vill snusa en stund till.
 
 
Dock när jag duschat och fixat mig vaknar de till liv ...
 
 
.....och VÄL utrustade mot den starka solen traskar vi ut på stan.
 
 
Vi går mot den stora affärsgatan Omotesandō där ALLA eleganta märken finns i spektakulära fastigheter.
 
 
MEN 
mest kända landmärket är nog ändå Pradas läckra butik från 2003 ritad av den kända arkitektfirman Herzog and de Meuron. 
 
 
MYCKET
människor är det!!! 
 
 
Medan Herrarna sitter i skuggan på en bänk och spanar på folklivet går jag in på mysiga Oriental Bazar.
 
 
Finns väldigt mycket fint att köpa men jag nöjer mig med den här tunna och fina sommarkimonon .
Ska om en månad få flytta med och bo i Italien.
Blir en PERFEKT morgonrock där .
 
 
Känns som om HELA Tokyo vandrar gatan upp och ner  .....vi viker in på en av tvärgatorna.
DÄR
är det betydligt lugnare.
Små hus, roliga butiker och charmiga cafeer. 
 
 
Slår oss ner på en uteservering för lunch och kaffe.
VERY
nice. 
 
Tillbaka till hotellet.
Vinkar av Vännen som ska till Narita och vidare till SydKorea.
Vi åker från den andra flygplatsen, Haneda 
 
VILKA 
härliga dagar vi haft.
 
 
TUSEN TACK
fina Vännerna för bästa sällskapet och vi ses snart igen.
 
 
PS
 
 
 
MÅSTE
bara få skriva något om de japanska toaletterna.
helt
UNDERBARA
alltid varm sittring, alltid VÄLDIGT rena, alltid finns det toapapper....och det bästa av allt
när man väl vågar  närma sig  panelen.....MÅNGA knappar att trycka på finns det ... uppskattas enormt att tvättning i alla dess former och lägen enkelt kan väljas.
och ....NO HANDS.
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: