stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Måndag morgon

Kategori: Shanghai

 
Dricker mitt morgonte och bläddrar i tidningen.
 
Bild Shanghai Daily
 

Läser att 230 000 !!! denna  helg besökte Gucun som är en av de vackra parkerna här i Shanghai.

Anledningen till denna massiva vallfärd är att den veckolånga Cherry Blossom Festival startade i fredags.

Klart med parkens 12 000 körsbärsträd i full blom är det förstås en himmelsk syn......om man nu kan se ngt för alla människor....hm.

Parkens ledning är bekymrade och berättar för tidningen om  de skador som mängden besökare åsamkat i form av brutna kvistar och nedtrampade blommor i planteringarna.

Själv nöjde jag mig med en promenad i kvarteret och besökte en betydligt mindre .......och lugnare park.

Beundrade inte körsbärsblommor men väl den nya växtväggen vid kafeet.....
 
 
......glassiga fordon som var ute och luftades 
 
 
Herr Godiskonstnärens väldigt fina figurer av smält socker som barnen nöjt slickar i sig.
 
 
.......och MAGNOLIORNA .....som när som helst kommer tappa sina underbara blommor.....slut för i år
 
 
men
NU
rasslar det till i dörren och Herrn är åter hemma från sin långa tripp.
YIPPIE
 
och han har såklart med sig min favoritkombo
MAGASIN och SMÅGODIS
 
 
Ha en bra dag
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Magnolior är så vackra men blommar så kort tid... Hade ett träd som jag passerade på mina PW:s i Bryssel. Och i parken på skolan J gick på fanns flera stycken.
    Förstår att du gillade att maken kom hem i dubbel bemärkelse!

    Svar: Ja han var efterlängtad . Sitter med godisskålen framför mig men dessvärre blev det inte mys med House of Card ikväll som vi planerat istället hamnade vi framför CNN för att följa rapporterna från det otäcka som hänt i din gamla hemstad. Hölsningar
    M
    M W

    2016-03-21 | 19:50:18
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com
  • Brysselkakan säger:

    Satt mest framför TVn igår jag med... så fruktansvärt och jag är så tacksam att alla vi känner är oskadda. T har en kollega som precis satte sig i sin bil på långtidsparkeringen när det small... hade ju räckt att han hade haft incheckat bagage och han varit där...

    Svar: Scary. Vi bodde i NY när 911 hände och gick då igenom samma känslor . Hade flera vänner som arbetade i twin towers och några slutade de inte lika lyckligt för. Hemskt är det ...och det lär väl tyvärr inte vara sista gången.M
    M W

    2016-03-23 | 18:55:40
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: