stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Readly

Kategori: Allmänt

 
 Herrn har åkt till Peking.
 
 
Jag har precis varit på min Aqua Gympa , duschat, ätit lite middag och sitter nu i soffan med mitt kvällste.
 
 
Läser tidningar
MEN
inte fysiska.
 
Jag har alltid älskat att koppla av genom att bläddra i magasin, särskilt  inom mode, design och  inredning . Tidningar är dock utrymmeskrävande, tunga att släpa på och relativt dyra att köpa....i alla fall blir det en nätt liten summa när man som jag köper ett stort antal varje månad
 
Min vän ....som är lika tokig i tidningar som jag.... han tipsade mig för ett tag sedan  om appen READLY.
Kan laddas ner till mobilen eller Ipad .
En TOPPEN app.
Jag betalar 99 kr i månaden och kan jag läsa när jag vill .....såväl senaste numret som äldre finns kvar, behöver inta släpa på tunga kassar när jag flyger och det blir betydligt mindre högar av tjocka magasin  härhemma. ...något som särskilt Herrn uppskattar, fniss .
 
 
 
 För att inte hela tiden behöva bland 100tals titlar, finns både svenska och utländska, lägger jag in favoriterna under , just det , Favorites.
När ett nytt nummer är ute får appen en röd dutt , bara att ladda ner numret och sen läsa det PRECIS när jag vill.
 
 
 
Även om Readly erbjuder väldigt många titlar har de såklart inte samtliga magasin på marknaden.
Således traskar jag fortfarande till tidningskiosken , står där och bläddrar och köper de jag gillar  men som sagt det blir onekligen färre att bära hem numera.
 
♠♠♠♠
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: