stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Rena Idyllen

Kategori: Stockholm

 
Upp med tuppen.....går bara inte att somna om.....trots sen kväll är jag helt klarvaken .
 
 
TUR
att det finns  cafeer som öppnar tidigt.
 
 
 
Promenerar iväg till mitt stamfik, Saturnus, med två datorer och två telefoner och sitter kvar och arbetar några timmar .
 
 
GILLAR 
sommarens lånecyklar i fina färger.
 
 
Syster och mamma med lilla Dino hämtar upp mig .
Vi åker till vackra Rosendal.
För en tid sedan blev syster beviljad en ny , lätt och behändig rullstol.
 Den underlättar mycket för henne .
Dels att hon själv kan plocka isär den men också att hon kan köra den utan hjälp.......även på lite knöligt och grusigt underlag.
Är underbart och jag är väldigt glad för hennes skull.
 
 
Inne i växthuset plockar vi på oss lite godsaker och sätter oss för att njuta av solen vid ett vackert blått bord i trädgården.
 
 
Som sagt,  idyllen är fullständig 
MEN
vi för faktiskt ett djupt samtal kring ett komplicerat område .
 
Jag nämner att jag läst en artikel om att allt fler människor i Sverige är sjukskrivna för psykisk ohälsa .....och därifrån utvecklas vår konversation vidare.
 
Svårt ämne.... blir blank i ögat men också glad .
Känns viktigt och bra att prata om....särskilt med de här två.
De är kloka som pudlar.
 
 
 
Efter några timmar strosar vi vidare.
Tusen tack för en fin och givande stund .
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer

  • Mor hemmavid säger:

    Håller med! Det var en fin stund. Önskar ofta att du bodde närmare men är också glad att fam. trivs i Kina.

    Svar: Ja jag hoppas vi får vara kvar här...i alla fall så länge A är går i skola men jag måste erkänna att det var svårare än vanligt denna gång att åka tillbaka. Skönt att det snart är sommar och då träffas vi igen.Kram
    M
    M W

    2016-05-12 | 08:27:14

Kommentera inlägget här: