stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Vid Kanalen

Kategori: Stockholm

 
....och det ljuvliga  vädret blir bara bättre och bättre för varje dag som går.
men
TYVÄRR
börjar det nu närma sig avfärd.
Susar runt hela förmiddagen för olika ärenden som behöver utföras innan jag åker.
En sväng på NK för att hitta en ny blåsa till helgens baluns i Peking.....hittar som tur är snabbt  en vacker grön Greta , mycket nöjd....men sen räcker det .
 
 
 
Vill UT i solen.
 
 
 Möter upp Väninnan.
Vi cyklar ner till Djurgårdskanalen
  
 
Sätter oss på terassen hos Flickorna Helin och Voltaire.
Njuter sol, god sallad och svalt vin.
Babblar om allt möjligt bland annat jobb och träning.
 
Vi är båda i branscher som de senaste åren har varit rätt utsatta ....media och finans....och även om Väninnan har en bra och  intressant tjänst så är det och har varit många förändringar de senaste åren hos dem.
Som så klart skapar viss oro och påverkar arbetsklimatet på företaget .
Liknande situation råder numera även på min front.  
Gäller att i detta... ändå behålla motivationen , att fortsätta vilja utvecklas och framförallt ... ha kul på jobbet.
Något vi bägge lyckligtvis har.
 
 
Vad gäller träning så har Väninnan blivit Yogafrälst......kanske ska jag testa några lektioner jag med. 
PT Frank säger att de  skulle vara bra för mig , jag behöver arbeta bort viss stelhet.
MEN
jag tycker att det verkar vara så svåra övningar ....har inte världens bästa balans....så vi får se hur jag gör med det.                                   
 
 
Idag nöjer vi oss dock med att titta när andra kämpar och bara sakta cykla runt kanalen.
 
Himla vackert.
 
 
Sen middag med fina dottern på nya Balzac.
Trevligt, framförallt läget, finns inte så många roliga restauranger i de krokarna. 
Klassiska bistrorätter , inga direkta överraskningar men det vi beställer smakar riktigt gott.
 
Dottern är så glad för nu har hon valt skola till hösten och tackat ja .
Mycket spännande.
Nu måste vi bara få tag i boende åt henne.
För övrigt ägnar hon dagarna åt att söka sommarjobb.
Tufft men hon har några öppningar som kanske kan ge något.
Jag håller tummarna.
Hon vill också ta körkort. Busy , busy alltså ....vilket känns bra.
 
 
Ovanligt varm och skön kväll .
Vacker skymning.
Vi strosar sakta hemåt medan vi småpratar om ditten och datten.
 
GOD NATT
 
 

Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Ang körkort så kan jag rekommendera intensivkurs, vår äldste gick sådan (nåja, mamma betalade och tvingade dit honom innan vi flyttade till Bryssel för att lillebror skulle slippa skjutsa på honom). Han gick i Flen och de var bra.

    Svar: Tack för tipset. Ja jag tror det blir bästa lösningen för vår dotter också. Finns ingen där hemma som kan övningsköra med henne heller.Hälsningar
    M
    M W

    2016-05-11 | 18:33:50
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: