stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

180 sekunder

Kategori: Stockholm

 
 
Endast 180 sekunder ...
....och livet togs ifrån några oskyldiga och förändrades för andra. 
 
 
Själv slog jag mig ned vid ett fönsterbord på Starbucks vid Stureplan i princip samtidigt som lastbilens fasansfulla färd skedde på Drottninggatan.
 
 
Mitt i city men en bra bit  bort från platsen för attacken.
 
ÄNDÅ
är det något som snabbt förändras utanför mitt fönster.
Helt plötsligt hör jag ett konstant tjutande av sirener från utryckningsfordon samtidigt som ovanligt många människor går ute på trottoaren och pratar eller tittar på sina telefoner.
 
Jag överhör ett samtal och börjar förstå att något illa har hänt........öppnar min dator och läser om det hemska som skett  för 15 minuter sedan.
 
 
 
 
 Efter en stund börjar polisen även spärra av utanför caffeet. Fnns inget reelt hot men trafiken ska omdirigeras.
En av poliserna tittar in och säger att det är ingen utrymmning men jag uppmanar er alla att lämna och GÅ hem.
 
HEMMA
ansluter dottern som nu på eftermiddagen landat på Arlanda från UK, sonen som fått ta en lång promenad  hem från sitt kontor och Herrn som  suttit i bilkö.
 
Vi går till kvarterskrogen för middag.
 
 
Känns bra att bara få vara tillsammans och sitta och samtala .
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: