stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Hurra, hurra

Kategori: Shanghai

 
PÅSKDAGEN
är den enda av påskdagarna  som firas här.
Mycket populärt är att besöka något av de större hotellen för Easter Sunday Brunch .
 
 
En aktivitet som känns väldigt tilltalande
DESSUTOM 
är det Herrns födelsedag så vad passar bättre?
 
Vi väljer Vue Restaurang på Hyatt on the Bund.
Lyckas även få in lite nordisk förbrödning då våra finska vänner  följer med.
 
 
 
Alerta Hovmästaren lotsar oss igenom de olika stationernas utbud.....nedan fisk och skaldjur.
 
 
Finns
VÄLDIGT
mycket gott att välja på ..... inte minst vid efterättsbordet.
 
Till detta ....fritt flöde av champagne och vino måltiden igenom ........oh lala
....OCH  utsikten uppe på 31a våningen är fantastisk.
 
 
Vi sjunger och skålar för Herrn.
Alerta Hovmästaren noterar  såklart vad vi håller på med......och några minuter senare kommer han förbi vårt bord och ställer elegant ner den  här minitårtan för oss att mumsa på.
 
 
Var SÅ nöjd med min present.
Brusreducerande hörlurar......har själv likadana och de är verkligen otroligt bra i flygplan. Tar bort allt buller.
 
 
MEN
är det något jag inte ska ägna mig åt är att SJÄLV inhandla teknikpryttlar.
 
Visar sig att jag köpt fel . Det finns nämligen olika varianter beroende på om man använder  Apple eller Samsung Ipads, telefoner eller datorer ......grrrr 
Tänkte INTE på det .
 
Jaha.... bara att ta tillbaka till Stockholm vid nästa tripp och hoppas att jag får byta  dem till de rätta .
 
 
 
Mätta och mycket belåtna njuter vi av det härliga vädret och strosar genom stan tillbaka hemåt.
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer

  • Mor i busken säger:

    Åh, det stället glömmer jag inte i första taget. Vilken mat, vilken utsikt, vilket sällskap den dagen!!!

    Svar: Hmmm.....nice eller hur ?M
    M W

    2017-04-19 | 10:00:37

Kommentera inlägget här: