stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Närmar sig

Kategori: Shanghai

 
Säsongsavslutning närmar sig med rasande fart.....men först hanterar vi på kontoret de sista aktiviteterna i kalendern .
 
 
 
Väninnan och jag registrerar våra gäster till ett gemensamt arrangerat morgonseminarium.
 
 
 ......också firar vi Finland 100 år ...igen!!!
Stort sammankomst  med fina tal , vacker musik och kylt bubbel. .
VD och jag med våra finska samarbetspartners.
 
 
Vi gästar Handelsbankens trevliga och välarrangerade julmingel.
Varm glögg, peppisar och rolig quiz.
 
 
.....åsså blev det fredag och årets sista Mahjong.
Värdinnan kommer från min fd hemstad Linköping.
Som sann sådan serverar hon en julklassiker ....Cloettas Skumtomtar.... försvinnande goda.
Spelet går lysande och allas humör är på topp.
 
 
Jag måste dock hoppa lunchen .
In på kontoret för några timmars avslutande jobb.
 
 
...men
TILL SLUT
allt klart 
och 
nu  har jag
JULLOV...wow
 
 
Mitt kontor har ett litet team som arbetar nära varandra , ofta under stress med tusen och en detaljer som bara måste vara på plats. Alla hjälper till med allt utan prestige.
Gäller att inte gripas av panik när det kör ihop sig utan FIXA.
Vår VD pendlar mellan våra kontor i Shanghai och Peking. När han är hos oss har vi alltid massor att gå igenom och prata om. Vi arbetar ofta sena kvällar och avslutar ibland med att äta middag ihop.
Häromdagen konstaterade vi dock att när vi träffas
ALLTID
bara diskuterar jobbfrågor.
Innan vi nu skiljs åt för några veckors ledighet  tänkte vi ikväll fira en lyckad säsong.
 Drink och något lätt att äta är planen.
Stipendiaten är på vift och kan inte följa med.
Vi bestämmer att ikväll ska vi ha bara ha KUL.
ABSOLUT
helt förbjudet att prata minsta lilla jobbrelaterat....häpp...får väl se hur det går.
 
MEN
 först vill jag fixa mina naglar .....och får oväntat sällskap med till salongen.
 
 
här sitter vi nu VD och jag och får fina handsingar.......mina dessutom med vackert julrött lack.
 
 
Middag på coola Xixi .......OCH  vi klarade oss galant, ha ha. 
Hur nice som helst.
VD går vidare på jazzclub med sina vänner.
Jag  köper en latte och promenerar NÖJT hemåt.
 
 
Herrn är på Taiwan för Sweden Day och kommer hem först i morgon eftermiddag.
Jag dricker min goda latte och ser en utmärkt film på  Svt Play DOX, Tokyo Girls .
Handlar om ett märkligt fenomen ,unga sångerskor vars största fans är män........CREAPY ....är bara förnamnet.
 
 
 GOD NATT 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: