stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Kommer och går

Kategori: Shanghai

Nu 
 kommer våren snabbt.
 
 
Ljuvliga  dagar.
Gårdens katter njuter i solen och
magnolian .....Shanghais stadsblomma.....börjar slå ut .    
 
 
 Men våren betyder också tid för alla hejdå partyn.
Vänner och kollegor flyttar hem eller vidare  till andra orter för nya uppdrag.
 
 
Har redan hunnit med två.
Häromkvällen var det trevlig middag....såklart  med favoriten, Basil Drops... för Väninnan som flyttar tillbaka till  Sverige och .....
 
 
....igår träffade jag och Stipendiaten några av våra nära samarbetspartners .
Dax att säga adjö till en av dem.
Hon flyttar  förvisso " bara " till Beijing ....så vi vinkar således inte av för gott...men förstås kommer vi tyvärr inte arbeta tillsammans lika ofta framöver.
 
 
TUR
 att det också flyttar hit lite härliga människor.
 
 
 
Jag
VET
att min mamma och några nära Väninnor är trogna läsare av denna blogg.
MEN
med åren har skaran glädjande nog vuxit till betydligt fler än dem.
 
IBLAND
skriver läsare till mig och frågar saker tex om Shanghai.
DET
finns även de som kommit hit på besök och då velat träffas.
 
 
IDAG
åt jag lunch med en av dessa fina läsarinnor.
Vi satt länge i solen och pratade om ditt och datt . 
Spännande liv den damen haft ...och har.
 
OCH
det roligaste av allt....hon är inte bara här på besök.... utan har precis flyttat hit.
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: