stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Noterat i Stockholm

Kategori: Noterat

 
Eftersom jag vid mina besök oftast bara stannar några dagar är det inte  så ofta jag lagar mat.
MEN
sonen uppskattar hemlagat så ibland händer det att jag ställer mig vid grytorna.
Denna gång skulle jag laga köttfärssås och brukar använda en creme fraiche med  tomat och basilika smak.
NOTERADE
att bägge de  butiker jag brukar handla i .....rejält minskat sortimentet .
Fanns väldigt få varianter nu av normal och något fler i lätt men STOR skillnad mot tidigare.
VAD
har hänt ?
Är det bara i mina butiker eller är inte  creme fraiche poppis längre ?
 
 
 
Vid min morgonpromenad
NOTERADE 
jag även 
att fina lilla Mimi av Gunnar Nilsson , 1967 som står vid grusgången i  Karlavägens mitt.....
 
 
.....fått kläder.
I och försig ganska gulliga och mycket välgjorda men den vackra stayn liksom försvinner i dem vilket gör mig bedrövad.
 
 
Meningen med detta ?
Någon som vet ......och är de fler statyer i Stockholm som klätts på liknande sätt  ?
 
♠♠♠♠
 
 

Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Sist jag spanade hyllan med creme fraiche på mitt Willys fanns mängder av sorter. Men jag köper aldrig dessa då vi kör laktosfritt och då finns bara vanlig naturell att välja på!
    Ingen aning varför hon fått kläder men kan ju bara reflektera att det påminner om pissepojken i Bryssel! Han har mängder av kläder och kläs ofta, både seriöst och av skojande ungdomar (fast då åker de oftast av fort igen för han är kameraövervakad). Bodde ju fem minuter från honom under tre år så jag passerade nästan dagligen.

    Svar: Aha , då är det väl bara mina små butiker som dragit ner på urvalet.Jag tänkte också direkt på statyn i Bryssel , den är ju rätt kul . Kanske att någon blivit inspirerad. Fortsättning följer. Får se om hon får nya kläder till sommaren.
    Må så gott
    M
    M W

    2017-02-09 | 14:48:47
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: