stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Färden fortsätter

Kategori: Gotland

 
Tidig morgon och vi strosar runt i Väninnans härliga  trädgård  .
 
 
KLART
vi måste hälsa på bina.
De är just nu fullt sysselsatta med att  försöka  mota bort några flugor som försöker ta sig in.
Drama i bibyn minsann. 
 
 
Efter mysig långfrukost är vi beredda att åka iväg .
 
 
 
 
Vännerna ska lite senare på dagen hålla kurs i biodling men helt plötsligt ringer telefon .Ett av deras försäljningställen har HELT slut på burkar...... katastrof !!!! så kan vi förstås inte ha det.
 
 
 
......SJÄLVKLART
Dottern och jag  rycker in och utlovar leverans.
Bilen fylls med det gyllene guldet  och vi susar iväg .
 
 
FÖRST
ner till Holms hällar för att njuta av allt det blå.
 
 
 
Blommor, himmel och hav....wow.
 
 
 
 
SEN
bara måste vi stanna till hos en annan favoritkeramiker,  Charlotte Karlsson i Hamblingbo.
 
 
Nu får min underbara gröna salladsskål ,som inköptes när vi i bokklubben Verbatim var på Gotlandstripp  i augusti , några tallrikskompisar och setet är därmed komplett. 
MYCKET
sallad ska njutas från detta i sommar.
 
 
.......hungriga eller ej.....dvs ej .... måste vi förstås ändå stanna till hos charmige fransmannen vid creperiet .
Inga problem slinker faktiskt ner .
 
 
Tomt när vi kom men fullt när vi lämnar.....bara vi som är tidigt ute.
 
 
Tar kustvägen upp mot  Djupvik.
Går INTE fort eftersom vi ofta får sällskap på vägen......MEN denna omväg är värd varenda sekund .
 
OSANNOLIKT
vackert.
 
 
Framme hos mysiga Maria i Djupvik .
  
 
Här  säljer hon  finfina  lammskinn från sin gård  och annat trevligt i sin butik .
 
 
Ja , heter det inte att man ska äta lite men ofta?
DET
är vad vi praktiserar idag,.....särskilt det sista  ha ha .
Leveransen avklarad och vi tycker att vi är värda en god glass i solskenet. 
 
 
Vinkar adjö och susar vidare.
 
 
 Framme hos Väninnan strax utanför Visby.
FULLT HUS
 med barn,barnbarn,  hennes föräldrar och syster. 
 
 
ALLA
bidrar till att fixa middagen .
 
 
Dottern och lilla barnbarnet plockar och arrangerar röda vallmo till bordet. 
 
 
JAG
rensar jordgubbar.
Söta och väldigt goda....jag må vara förlåten om jag erkänner att en och annan slinker ner under arbetets gång. 
 
Strax klart att sätta sig till bord.
Första kvällen utan iskall vind och vi kan äntligen sitta ute och verkligen njuta av solnedgången.
 
UNDERBART.
 
Go kväll.
 
 

Kommentarer

  • Christina säger:

    Bu-verkar som att Charlotte Karlsson har glömt MIG.
    Jag lade in en beställning av gröna tallrikar i december.
    Mejlade igen häromdagen men har inte fått svar. Ser ju på dina foton att tallrikar finns.

    Svar: Hm, inte så bra men maila bara igen Du vet hur det är med de där konstnärerna, ha ha .Å andra sidan har jag för mig att dina var lite mindre. De jag köpte nu normal tarrikstorlek....var inte dina mer som lite större assietter ? Sådana fanns inte. Kram från ett ljuvligt Italien dit jag anlände sent igår kväll.
    M W

    2017-07-05 | 20:30:12

Kommentera inlägget här: