stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Snigelfart

Kategori: Shanghai

 
Borta bra men hemma bäst.
Ja det är himla mysigt att vara tillbaka i Shanghai,
Vädret är ljuvligt och magnolian blommor vackert i alla parker.
 
 
VARFÖR
denna missnöjda min ?
 
 
 
 
 
ALLA
ni som varit på besök förstår min
FRUSTRATION
 
över vårt  sååååå slöööööa internet.
 
 
 
 
 
Jag blir galen.
Särskilt när vi varit borta och upplevt skillnaden som tex efter besök i Sverige.
 
I två dagar!!!!
har jag försökt göra några  inlägg på Facebook och bloggen men det har varit helt omöjligt att ladda ner bilder .
 
 
Ha,ha 
OM
det vore så enkelt ändå att problemet berodde på  mig ......men icke .
 
Internet i Kina är bland det snabbaste i världen,....så länge du besöker inhemska sidor.
Det är när vi vill nå utländska sidor , vilket vi förstås som utlänningar vill,  som alla bromsar slås på.
 
INTE
alltid dock.
.....och det är nog det som är mest frustrerande... att vissa dagar kan vi  obehindrat prata långa samtal på Skype  eller Facetime , läsa tidningar, ladda ner bilder  och tom se svensk TV .......och ett blogginlägg kan skrivas färdigt på ett  litet kick.
....medan andra  .....ja DÅ går det inte ens att få iväg en kort födelsedagshälsning. 
Står bara och snurrar.
 
NÖJD
med mig själv att jag tog tillfället i akt i Stockholm och laddade ner så mycket av mina favorit poddar och radioprogram som jag bara  kunde . 
 
NU
är telefonen  sprängfylld och jag har bra underhållning för MÅNGA och LÅNGA promenader framöver.
 
GILLA
 
 
 
GOD NATT.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: