stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Härlig lördag och springskorna på

Kategori: Shanghai

 
Jamen jag kan knappt tro att det är sant..... första gången på ett år som jag kan fullfölja min vanliga 6 kms slinga.....joggandes.
 
Efter att jag förra sommaren skadade knäet har jag fått läskiga injektioner och vilat dvs bara promenerat ....och ja det kanske var den rätta medicinen. 
 
För någon vecka sedan började jag att först springa 10 minuter, sedan 15, 20 och nu idag hela slingan.
Peppar , peppar men än så länge har det gått utmärkt. Lite träningsverk i låret men inget mer.
 
Känns verkligen bra. Är väldigt glad.
 
 
Flåset är dock inte det bästa efter att inte underhållits, fick kämpa på rätt bra och var  inte helt alert.
 
Kanske var det därför jag först inte NOTERADE detta ....
 
 
....att dagens färg är GRÖN.
 
 
 
De här sista paret är egentligen lite fusk vad gäller  bevisning  av gröntrenden.....de hade precis deltagit i ett motionslopp  och var klädda i en av sponsorernas  tshirt, ha ha 
 
 
Kanske  var det bara  en slump 
ELLER
så har  Shanghais ljuvligt somriga grönska inspirerat 
MEN
dominerande kulör var det i alla fall denna morgon.
 
 
Nyduschad och piffad sitter jag på balkongen och läser Dagens Nyheter .se
 
 
Ser en bra artikeln med himla trevliga fågelmålaren Lars Jonsson .
När vi bokklubbsdamer i Verbatim var på Augustiutflykt till sköna Gotland fick vi hälsa på i hans atelje.
Lars tog sig tid att lotsa oss runt bland sina fina verk, dottern sjöng och spelade en låt på flygeln och .....ja vi hade bara en så härlig stund hos dem.
 
 
Skriver ett mail till mina ladies och tipsar.
Väninnan svarar och vi  konstaterar att det är smått OTROLIGT att jag sitter HÄR och läser det som de på DN producerat för morgondagens läsekrets , flera timmar innan.
Världen har verkligen krymt , vi kan  alla vara med nästan överallt numera.
 
 
 
Herrn och jag promenerar iväg till trivsamma Mayita .
Minglen har hayday .
Häromkvällen var det  roliga norrmän , ikväll är det svenska klubben som bjudit in till Sommardrink.
 
 
Margariterna trimmar igång smaklökarna och vi är några som stannar kvar på terassen för att inta smarrigt mexikanskt till middag.
 
 
 
GOD NATT
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: