stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Grå himmel

Kategori: Hong Kong

 
Herrn går till sitt kontor och jag ligger kvar en stund .
Himlen ser dock oroväckande grå ut så jag stiger upp och kliver snabbt i springkläderna .....gäller att passa på för OM det regnar den här tiden på året så kommer det VÄLDIGT mycket regn.
 
 
Joggar bort till Victoria Park.
 
Ja , jag vet slingan är bara 625 m lång men underlaget är mjukt och lite fjädrande . Väldigt skönt att springa på , särskilt för mig som fortfarande är i rehabfasen.
 
 
......så även om jag får springa 10 varv är det aldrig tråkigt.
Precis som i Shanghai och Peking är det full aktivitet i parken och mycket kul runt om att fästa blicken på.
 
 
Tai Chi utövarna under träden...
 
 
....damernas  och ....
 
 
....herrarnas gympa.
 
 
Redskapshörnan....men trots lite halvdan stretching från vissa  tror jag att det nog är mer snack än verkstad som gäller just  här , ha ha 
 
 
6 km och jag DRYPER......skyller på att det är så fuktigt ... nöjd ändå.
 
 
 En kaffe på terassen.
Kul att titta ut över hamnen och alla båtarna .
 
 
Arbetar några timmar .
Dagens kontor i vårt trevliga rum .....rätt nice eller hur ?
Sitter verkligen fint här framme vid fönstret.
 
 
 
 
Middag med Herrn och en kollega på coola Greys Cafe.
 
 
Njuter av den goda maten, intressanta diskussioner och fantastiska utsikten.
 
 
 
 
GOD NATT
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: