stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Äntligen fredag och trevligt besökt

Kategori: Stockholm

 
Tidigt uppe.
En strålande morgon ......
 
 
......och jag går raskt genom parken bort till Peace Hotel för ett jobb.
Mitt kontor är medarrangörer på en paneldebatt om sustainability.
Nöjd....blev ett väldigt bra event med engagerande deltagare och en intresserad publik.
 
 
Nöjd susar jag vidare till Mahjongen.
Blir några spännande rundor innan vi går för en gemensam lunch.
 
 
Promenerar hemåt.
Fina väninnorna och fd Shanghaibor är på jobb i stan  så vi är några som ikväll samlas för en gemensam middag med dem.
MEN
först kommer de hem till oss på lite bubbel.
DÄRFÖR
handlar jag gott tilltugg och fräscha blomster.
Även det här kvarteret börjar nu stängas och ska snart rivas .....sååå trist.
Just nu är det bara vår fina blomsterbutik kvar.
Handlar så ofta jag kan nu för att åtminstone stötta dem den sista tiden.
 
 
Phu.....dax för en svensk klassiker .....3fikat, ha ha 
UNDERBART
 
 
Några timmar senare plingar det på dörren och dessa sköna laddies kliver in.
 
 
Bubbel, babbel,skratt och trivsamt sällskap.
 
 
Finfina presenter.
Magasin, god hotellchoklad.....starkt, själv skulle jag snabbt smaskat i mig dem, fniss....och egenplockad trumpetsvamp från Svedala...torkad så klart.
Tusen tack .
 
 
Herrarna ansluter och vi njuter gott franskt på läckra Cuivree.
Himla trevlig kväll.
Till vi ses igen.....
 
 
GOD NATT
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: