stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Ihop med andra

Kategori: Stockholm

 
Morgon....och jag sitter som vanligt på mitt favvofik , Saturnus, för frukost......OCH jobb. 
 
Jag har i flera år varit mycket på resande fort men ändå behövt kunna jobba.
Vi har förstås uppkoppling  hemma men eftersom jag inte är någon större vän av att sitta  ensam har jag blivit en mästare på att hitta mysiga kaffeer med Wifi .
DET
finns dock en viss gräns för vad som kan anses vara en anständig längd på sittningen ...förvisso köper jag frukost och kaffe men när lunchgästerna börjar trilla in brukar jag packa ihop.
 
JUST NU
är den här känslan av att vilja vara anständig ett smärre problem .
Med renovering hemma är samtliga sladdar som behövs för ett uppkopplat liv utdragna
...VAD gör jag då ?
 
 
Vissa saker är bara meant to be.
Jag träffade ju min Vän Herr Gamla Stan häromkvällen .
Han berättade om sitt nya företag ........ett Co - Working place.
Det vill säga ett kontor  där man kan hyra in sig för möten, bara ha en plats i ett allmänt utrymme eller såklart även hyra kontorsrum.
 
🙏
 
MEN
hur perfekt är inte det så säg.
En plats /dag är ju en strålande lösning för mig när jag befinner mig här i Stockholm 
 
Jag erbjuds att komma dit och sitta några dagar på prov för att se om jag gillar det.
 
 
Susar således iväg med pendeltåget till Solna.
 
 
 
....och kliver in på trivsamma Society Works.
 
 
OM
jag gillar det !!!!
Jajamensan.
 
 
Min Vän har alltid haft sinne för mysiga detaljer och här syns verkligen att hans hand vilat över inredningen.
 
 
Har EXTRA tur idag.
Vännen och hans kompanjon bjuder alla hyresgäster på smarrig jullunch.
Hur trevligt som helst.
Så kul att hälsa på de övriga och ta del av deras olika men spännande verksamheter .
 
 
Åter tillbaka i stan tar jag en sväng förbi the Lobby på Regeringsgatan 61.
 
 
Underbart att se True Blues snygga montrar......
 
 
......och lillsysters härliga bok Ditt livs form.
 
 
Bägge mina fina samarbetspartners ihop under samma tak 👏
Christmas Lobby pågår tom den 18 december.
 
 
 
 
Hastar vidare till Vännerna som bjudit in till trevlig middag.
Minsta gemensamma nämnare för samtliga gäster är ett STORT intresse för resor, mat och vin.
 
KAN
det bli annat än supernice ?
 
 
♠♠♠♠ 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: