stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Placebo ....eller inte ?

Kategori: Stockholm

 

Brrrr , vaknar till ett tunt lager snö och rejält ruggig kyla. 

 

 

För några veckor sedan trodde jag att det där med val av tapeter var fixat.

ICKE

får ett samtal från butiken som säger att en är restnoterad till mars.....huvva DET går inte .

Då ska de för länge sedan ha avslutat jobbet.

 

 
det blir bara att åka till Alvik igen ...och bläddra fram en ny .
FaceTimar med Herrn och får godkänt på mitt förslag .
Håhåjajaj .....kunde varit värre.
 
 

Åker vidare till Marina på MJ Studio för min fotvård.

Idag har jag bokat en kombo.....fotvård +  zonterapi  +laser

Jag har en längre tid haft ont i ett knä.Det liksom nyper till i varje steg när jag promenerar , går att jogga men är inte behagligt .

Vid mitt förra besök i mitten på november testade vi zonterapi i kombination med laser .....och resultatet var riktigt , riktigt bra .

DÄRFÖR

 vill jag nu göra en omgång till.

 
 

När jag sökt information om de bägge behandlingsmetoderna kan jag konstatera att vad gäller zonterapi så finns det få undersökningar gjorda och resultaten av de som har genomförts har inte gett entydiga bevis för att den goda effekten som patienterna upplever enbart har orsakats av stimuli av triggerpunkter ......det kanske även kan härledas till andra orsaker.

Laser mot smärta har däremot uppnått mer och mer acceptans som en kompletterande behandlingsmetod till de traditionella.
 
Jag vill bara säga att vad det än är för problem jag har haft känning av  så har det onda .....i alla fall för nu....gett med sig .
Så placebo eller inte ,jag är väldigt nöjd med utfallet.
 
OBS EJ SPONSRAT.  
 
Promenerar genom Kungsträdgården med den fina skridskobanan och de härliga renarna ....eller vad det nu ska vara för djur , ha ha
 
 
....och mitt FAVORITHUS .....Operan.
Magnifikt i sin julröda skrud.
 
 
 
 Ska äta middag med vännerna Herr och Herr Gamla Stan.
De väljer ställe ....och det blir såklart på hemmaplan.
Enoteca Corvina. 
En trång och fullsatt men himla trevlig italienare.
 
 
 Min vän har ,precis som jag, relativt nyligen startat en egen verksamhet .
Han har dock kommit längre i processen  och  hans verksamhet är av större omfattning, dessutom är de flera delägare.
ÄNDÅ
 är det både givande och spännande att höra om hans erfarenheter.
Somt är olika somt är precis likadant 😉
 
Go kväll
 
♠♠♠♠
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: