stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Sista solstrålarna

Kategori: Bangkok

 
 Vi fikar med en annan fd Shanghaibo
som precis kommit tillbaka till Bangkok efter några härliga och kalla veckor med snö och gulliga barnbarn i Svedala.
 
Jajamen, jag var ute på en joggingrunda även denna morgon och unnar mig nu en mumsig mandelcroissant.
 
 
Alltså , OM vi tycker att vi här i Shanghai har vardagslyx med fina blommor till humana priser  ....ja DÅ har jag inga superlativer kvar att beskriva vad Bangkokborna må känna.
 
Här är blomsterbodarna ÄNNU mer fantastiska .
 
 
Kan bara inte låta bli.....åh de där lila orkisarna , jag menar hur vackra är de inte så säg.
 
 
Om ni undrar varför Väninnan bär mina blommor så är det för att hon precis köpt dem.
 
 
 
Vi håller på med ett evigt bytande av pengar och gör överföringar till varandra , ha ha
Ingen vill växla in onödigt mycket bath så just nu har Väninnan betalat för mig, någon annan betalar bath till henne för det jag la ut igår kväll då jag använde mitt kort för att betala vår mat.
Ibland swischar vi mellan svenska konton, ibland WeChatar vi kinesiska RMB mellan varandra.
NU
tänker jag använda mina sista bath som tips till vänliga Herr Chaufför som  så väl har skjutsat runt oss de här dagarna.
 
 
 
Vi njuter stort av de sista timmarna i sol och värme.
Damerna tar ett dopp......medan jag lapar solstrålar.
ÅH
vad det är skönt att känna solen på nosen.
 
 
Jaha .....allt kul har tyvärr ett slut och nu är det dax för puss och kram...och sista bilden.
 
 
De underbara blommorna får tillsammans med min vackra  porslinsskål packas  ner i resväskan. 
Stagar upp med lite skor och mjuka kläder som skydd  , kommer säkert gå bra.
 
Bye, bye även till Herr Chaufför som droppar oss i god tid på flygplatsen.
 
 
Men oj,oj,oj VILKET kaos.
Kön till  incheck...evighetslååååång, kön till passkontrollen.....låååång, kön till security....lång.
 
ENDA
stället som inte hade kö...tack för det ....var Starbucks.
 
 
Till slut...1,5 timma försenade sitter vi på planet.
Väninnorna  pysslar med att ladda ner böcker till sina telefoner medan jag försöker ta en bra gruppo på oss.
 
 
 TUSEN TACK 
till mina fina reskamrater och vår generösa Värdinna.
Himla trevliga dagar......måste vi göra om.
 
♠♠♠♠
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: