stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Söndag -Arbetsdag

Kategori: Shanghai

 
  
 
 
 Kinesiska nyåret,  firas nästa vecka i tre dagar i många länder runt om i Asien.
I Kina har två dagar lagts till så att den nationella ledigheten inklusive helgen blir 7 dagar .
MEN
det innebär också att många arbetsplatser inklusive Herrns måste kompensera två dagar och därför arbetar söndagen innan ledigheten samt lördagen efter.
 
Således traskade han iväg till kontoret i morse.
 
 
Jag låg kvar i sängen med en kopp te och läste min julklappsbok från mamma , den utmärkta Ett jävla solsken.
 
 
Även här  lyste solen fint  och luften var bra så efter en stund klev jag upp satte hörlurarna i öronen och sprang ut på en runda.
Känner mig mycket nöjd efter Bangkok att jag fått tillbaka känslan att det faktiskt är skönt att röra på sig.
 
DET
är något som händer med mig när det är mörkt och kallt ute.....tappar HELT lusten till träning.
 
 
Ja, ja vet att det bara är prokrastinering.
Finns massor av andra sätt att träna på än att springa ute på iskalla och mörka gator. I vårt hus har vi till exempel ett superfint gym, tennisbana  och en härlig simbassäng. Dessutom har jag min snälla PT, Frank, som så gärna jobbar med mig. 
ÄNDÅ
händer det här nästan varje vinter att jag får några veckor av total vägran. Alltid lika tungt att ta sig tillbaka då flås och muskler är en färskvara ...vilket gör det hela ytterligare motigt.
Men som sagt NU tror jag att jag är ur vinterdvalan. Mina 4,5 km idag gick väldigt bra.
 
I övrigt har vi tagit det lugnt.
Efter några intensiva arbetsveckor och helger  med många event, resor och annat skoj behöver vi konsolidera oss på ALLA plan.
 
Fredagen undantagen.
Trevligaste rutinen....mahjong med några sköna ladies.
OCH
jag tog mitt spel till nya höjder genom att lyckas med min första 
ÄROHAND....visserligen öppen och den gav inte så många poäng MEN ändå.
Såååå himla kul .
 
 
Smarriga dumplings till lunch på allas vår favorit Din Tai Fung.
 
 
Herrn kom hem från kontoret, bytte om och vi åkte bort  till coola  Shanghai International Dance Center.
 
 
Shanghaibaletten är åter i stan. 
 
 
Ikväll  dansar de ett verk från 2010 av Jose Martinez. 
 
 
Historien  utgår från den 700 år gamla reseskildringen om Marco Polo och handlar om hans sista seglats innan han kunde lämna Kublai Khan  och återvända till Venedig.
 
Uppdraget var att eskortera den mongoliska  prinsessan Cogatra till Persien och sin blivande make.
 
 
 

 Väldigt vacker dekor och dräkter signerade Pierre Cardin.

Marco Polo och Prinsessan  är ett fantastiskt fint par och på det stora hela  är baletten 

bra  dansad men jag tycker nog att den är lite väl markbunden , saknar hopp och intensivare rörelser.

Svårt , javisst ,men det höjer pulsen och totala intrycket.

Tar metron en bit och promenerar sen hemåt vid parken. 

 

GOD NATT

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: