stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

I stan

Kategori: Stockholm

 
Efter härliga dagar på Gotland blir det ett kort nedslag i ett Stockholm där det nu börjar märkas att det är semestertider.
 
Tiden utnyttjas till fullo.
 
 
Morgonpromenad som avslutas med frukost på mitt favvofik.
Bästa frukosten och de allra mysigaste gästerna. 
 
 
Lite ärenden och sen möter jag Väninnan för en lunch på ett relativt nyöppnat ställe. Backfickan till Hotell Diplomat. Mycket trevligt , ingen av oss hade varit där tidigare .....vilket inte är så underlig.
 
Hon har precis flyttat till Helsingfors efter en tid i USA....och jag ..... ja jag är ju inte i Stockholm allför många dagar per år , ha ha 
 
 
Åker  över till fina mamma.
Hon flyttade från sitt hus i höstas in i en ny liten lya som hon har renoverat väldigt trevligt.
Snygga tapeter, nytt golv och nya stiliga  möbler som passar de färre kvadratmetrarna bättre.
 
 
Dino fino mår som en prins och är väldigt poppis i kvarteret.
Jag hör ibland från vänner att deras föräldrar  drar sig för att bryta upp och flytta.....dom borde prata med min kloka mamma.
Hon är så glad och nöjd att hon tog tag i detta medan hon har ork och lust. Nu har hon rensat och sorterat i det gamla samt skapat något nytt och fräscht . På köpet har hon fått både lillasyster och sin  goda Väninna på lämpligt promenadavstånd.
 
 
(null)
 
Vi tar oss en promenad bort till dem bägge. Syster är utflugen men Väninnan bjuder in mor på fika. Låter som om Damerna ska titta på fotbollsmatchen som snart börjar.
Dino får hälsa på gullig minivariant av sig själv...och ser belåten ut.
 
Himla trevligt är det ......men jag måste lämna och bege mig hemåt.
 
 
Möter sonen i hallen, han är precis på väg ut , ska till Friends Arena på konsert med sin gamla idol Eminem.Han är väldigt exalterad .
 
INTE 
så konstigt. Eminem som har sålt nästan 50 miljoner album i USA och 220 miljoner skivor i världen är verkligen en makalöst bra låtskrivare och sångare. Språket är rätt brutalt men om man inte förfasar sig utan istället verkligen lyssnar märker man hur begåvad han är med ord.
 
 
 
 
Själv cyklar jag över till Väninnan.
Vi bokar hotell inför årets vintur....för Herrns och min del det blir en kär favorit i repris..,.....Valtellina i norra Italien.
Vacker trakt uppe i bergen med goda viner, heta källor  och härliga vandringsleder.
 
 
 
 
 
 
 
 
GOD NATT
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: