stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Banksy

Kategori: Hong Kong

 
Arbetsdag och Herrn , som alltid är morgonpigg , traskar glatt iväg till sitt kontor.
 
 
 
Själv brukar jag ta det lite lugnare,njuta mitt  morgonkaffe och läsa tidningen i lugn och ro men även jag har lite business att ordna med under dagen och skuttar därför upp lika tidigt .
 
Promenerar bort mot Central .
 
(null)
 
Fin gammal man.
 
(null)
 
Läckert .....favoritvagnen just nu .....på ALLA sätt 😉
 
 
Stadsdjungel......må så vara att det bara gäller en liten park.
 
(null)
 
HÄR
byggs det ställning.
 
RESPEKT
 
(null)
 
Några timmar senare är mina möten avklarade ....med gott resultat .... och jag får "egentid" som jag ägnar åt Banksy.
 
(null)
 

Fram till 7 december visar auktionshuset Phillips  27 verk , några nya de flesta redan välkända , av Banksy inför en kommande auktion.......och såklart att många tidningar inklusive South China Morningpost inte kan låta bli att undra OM något kommer att hända även denna gång. 

Laugh now 2002
 
 
 
(null)
Monkey Queen 2003
 
Love is in the air 2003 
Min favorit.
 
Ja, det blir spännande att följa auktionen och se om konstvärlden nu är fed up på Monsieur Banksy eller om intresset fortfarande håller i sig och priserna stiger än mer.
 
 
Till aftonen möter jag upp Herrn och hans kollega med fru på läckra Zuma . De har precis flyttat till Hong Kong och det ska bli kul att höra hur de trivs vad de ser fram emot.
 
Världen , även i en 7 miljoners stad,  är liten.
Vår gemensamme vän , som också är här i affärer och därför inte hade tid att följa med oss denna kväll ,  är ute med sina kunder och sitter nu vid bordet BREDVID oss.
Även om Zuma är en känd och bra restaurang så tycker jag att det faktiskt är rätt OTROLIGT.
Finns massor av andra bra och coola restauranger som vår vän precis lika gärna kunde valt .
 
KUL
i alla fall att få hälsa på och krama om honom.
 
 
(null)
 
DAX 
nu att efter underbart fina dagar lämna härliga Hong Kong och åka hem till Shanghai.
 
Tills nästa gång.....👋
 
 
(null)
 
 
♠♠♠♠
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: