stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Sköna känslan

Kategori: Shanghai

 
 
ÄVEN
om jag de senaste åren varit ledig på fredagar så känner jag ändå den där sköna fredagskänslan . 
 
Här i Shanghai har jag dessutom den bästa fredagsrutinen - Mahjong med the Ladies ... och några trevliga Herrar. 
 
Förra veckan fick vi tyvärr lyfta glasen för en tack och hejdå skål när ännu en av våra mysiga medspelare återvänder hemåt .... ja ja det är expatlivets baksidor . 
Vi träffar så många härliga människor och istället för att deppa får vi vara glada och tacksamma att vi fått "  låna " dem i några år .Men lätt är det inte 😢
 
(null)
 
 Den här veckan samlades vi hemma hos mig. 
 
(null)
 
Vi börjar med frukost , spelar ett antal omgångar och avslutar med gemensam lunch . 
 
(null)
 
Efter lunchen går jag till nagelmadame ,passerar parken ....
 
(null)
 
.... där dansen är i full gång . 
UNDERBART 
 
(null)
 
Finns förstås dom som också tar det lugnt och vilar sig på rasten . 
 
(null)
 
Scary !!!
 
(null)
 
Nej det är inte jag som är modig , ha ha  utan min fina nagelfröken . 
Själv håller jag mig till klassiskt rött . 
 
(null)
 
Möter upp Herrn och vi går och tittar på en utställning om Ingmar Bergman. 
Producerad av bl.a. Svenska Institutet , såklart för att uppmärksamma att det är 100 år sedan han föddes. 
Hans liv, alla hans verk .... men också en något mer ovanlig vinkel .....hur dessa i sin tur påverkat mode . 
Ja, kanske lite långsökt men kuratorn har i alla fall ställt samman en väldigt snygg utställning. 
 
(null)
 
 
(null)
 
 
 
En likaså snygg film rullar, där fyra koreografer skapat korta dansstycken med inspiration från IBs filmer. 
 
(null)
 
Även snyggt sammanfattat om filmskapande  .... citat av IB 
 
(null)
 
Vi avslutar kvällen med god middag hos vår vän Paul på Luccio's 
 
God kväll 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: