stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Lika som bär

Kategori: London

 
NÄR
jag för några dagar sedan promenerade på livliga Bromton Rd .....
 
(null)
 
....gick jag in i den här trevliga butiken.
Butikskedjan ,grundad av Linda Bennet , har idag 130 butiker världen över .....dock inte
 i Sverige . 
Trevliga kollektioner och hyfsade priser.
 
(null)
 
 
Faller för den här . Stilen passar mig perfekt .
 
 
 
 
Framme vid kassan tittar den snälla expediten på mitt kontokort och frågar varifrån jag kommer.
 
- Sverige 
 
- Tänkte väl  det svarar hon glatt . Vi sålde direkt slut denna modell , Du har sådan tur ,det finns bara den här kvar. .
-Jaha ???
 
- Du vet väl att den burits av en svensk prinsessa !
 
Hmm ... det har jag förstås ingen aning om .
Betvivlar dessutom uppgiften . Tänker att hon....som så många andra inte har riktigt koll på gamla Svedala .
Jag menar prinsessorna är så unga .Känns inte som om vi riktigt är på samma planhalva  vad gäller stil.....eller plånbok, ha ha
 
Blir ändå ...såklart.. lite nyfiken.
Googlar Prinsessa och LK Bennet ......och minsann....
 
 
(null)
 

Där står hon i den. 
Vackra Prinsessan Sofia .
 
Lika som bär är vi väl inte direkt men all kredd till den fina klänningen som passar lika bra på en mörk ...och UNG ...skönhet som  en blond(erad) ....mer åt  tanthållet ...dam som jag själv 😉
 
 
😎
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: