stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Hjärngympa

Kategori: Shanghai

Alla sätt är bra sägs det för att aktivera de grå cellerna 🤣🤣
när frågan kom om jag ville lära mig att spela bridge svarade jag såklart Ja .

(null)
Väninnan är vår bästa .... och tålmodiga .... lärare. 
Precis som jag har hon också bestämt sig att gå minst 10 000 steg /dag .

Således möts vi denna fina morgon .
Tar en kaffe och promenerar  därefter i rask takt  ner till floden .....

(null)

......för att ta färjan över till Pudong . 

(null) 

Totalt är vi sju stycken  i vårt lilla bridgegäng.
 Vi spelar en gång i veckan och turas om att hålla med spelhall samt 
kaffe , vatten , frukt ...... och liiite godis .

(null)

Bridge är svårt men väldigt kul ..... och spännande. 
Gäller att tänka strategiskt och hålla reda på vilka kort som lagts ut . 

(null)

På vägen hem passerar vi ett kvarter fullt med sybehörsbutiker .
Perfekt ..... jag behöver ett svart spetsband till en blus .
MEN
trots att affären i princip har varenda sorts band man kan tänka  sig så Nix .... icke ett endaste ett i spets . 
☹️

.......men stegen då ?
JAPP
gick kanon idag 👍

(null)










Kommentarer


Kommentera inlägget här: