stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Lite bling , bling kanske ?

Kategori: Shanghai


Morgonrunda.
Lite kortare än normalt .
Går ett varv i parken sen till brödbutiken för att köpa färskt bröd .

(null)

Mahjong hemma hos mig idag och då ingår det att fixa frukost till alla .
Som vanligt , väldigt trevligt ..., gick Desdutom kanonbra för mig .
Lyckas få in en relativt  lukrativ ärohand 👍
Betänk att man oftast vinner typ 1 krona så ser ni på högen  ( får densamma även från de två andra medspelarna ) att detta gick bra . 

(null)

På eftermiddagen går jag till trevliga Moka Bros.

För 50 år sedan träffades vi , Väninnan och jag  skulle precis börja 3e klass . 
Blev bästisar , i 6e klass flyttade hon till en annan del av Stockholm .
Det här  var långt innan Facebook och Instagram  vilket betydde att vi lika väl kunde ha skilts åt där . 
MEN
under åren har vi ändå envetet  fortsatt och hållit kontakten . Våra liv  hamnade  under några år i ofas . Hon pluggade , jag arbetade . Jag pluggade , hon arbetade ...,. och skaffade familj . Jag arbetade MYCKET och reste .
 Hon hade småbarn . 
Så under några år tappade vi nästan bort varandra . 
Sågs av en slump på ett cafe och sedan dess har vi  vårdat relationen lite bättre . 
Numera är vi  dessutom mer i fas  med varandra  även om  vi bor i olika länder .
Så ..... kan gå lång tid  mellan men vi  SER till att träffas lite då och då  och  uppdaterar oss på vad som hänt sedan  sist  .
Nu är hennes yngsta här i  Shanghai  för ett internship .
 Vi  träffas för en fika .

(null)

Shanghai är en STOR stad och jag förstod snabbt att han bor lååångt bort från de mer centrala delarna där ungdomarna gillar att träffas .
Veckorna är det nog bra att bo nära kontoret där han arbetar ...   men helgerna  ..,, nix pix .
Fungerar sämre . 
Tunnelbanan slutar gå strax innan midnatt och att få taxi att åka över floden och då långt ut sent ... kan bli knepigt .
BÄTTRE
är att han bor hos oss på helgen .
BESTÄMT 
himla bra beslut tyckte vi bägge två . 
 
(null)

Möter upp Herrn och går först förbi Juvelmadame .Jag ska lämna in ett armband för putsning och köpa en rengöringsmaskin för smycken .

KAN
dock inte låta bli att titta runt i butiken .
Soon 60 ..... ni vet 😉
Kanske hamnar något bling bling härifrån i en presentask från Herrn  .... vi får väl se . 
🙏

(null)

Middag på nyöppnad fransk bistro i våra hoods .

MYCKET
lovande.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: