stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Renoveringar av smått och stort

Kategori: Stockholm


Sitter i köket med en kopp te och väntar på att unge  Herr Rörmokare ska komma . 
Idag ska ny toalett och handfat i gästtoalett installeras . 

Inför detta har jag såklart lyssnat runt i huset för att  ta reda på var  huvudkranen för vattnet sitter . 

Ja har man inte huvudvärk redan får man det efter  den förvirrade konversation  jag haft med mina grannar . 

TROTS
att det inte görs annat än byggs om i huset sitter jag nu här på morgonen med TRE olika förslag på hur vi ska gå tiillväga .

(null)
TUR
att unge Herr Röris har huvudet på skaft . 
Han ler bara  snällt men medlidsamt  mot mig ..... tror förstås att det är JAG som mixat  ihop allt 🤨 ... grrr
 .... och går sedan lugnt fram till en stor röd kran .... som INGEN av mina uppgiftslämnare nämnt .... och skruvar några varv .
Inte en droppe sipprar vidare i rören . 
Lättad  förlåter honom direkt . 

(null)

Monteringen går strålande och någon timme senare har vi  ett väldigt trevligt gästkrypin .

(null)

Promenerar i solen ner mot Blasieholmen.
Väninnan och jag ska inspektera  en annan nyligen avklarad renovering ....... denna dock av NÅGOT  större slag . 

(null)

Eftermiddagsfika för pippisar , ha ha 

(null)

Vårt mål är förstås pampiga Nationalmuseum och utställningen Dansk Guldålder . 

(null)

Tummen upp för  vackra salar .
Finns särskilda visningar för just detaljerna kring renoveringen . Tror att jag ska gå  med  på den vid nästa besök  .Verkar ha varit ett  väldigt intressant projekt 

(null)

Vi  tar bussen upp till Söder , möter upp Herr Vän och går till restaurang  Voisine .
De har varit här tidigare , ny bekantskap för mig . 

SOM
 alltid en väldigt trevlig och givande kväll  med Vännerna . 
Om restaurangen dock .... tycker  sådär .




Kommentarer


Kommentera inlägget här: