stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Dan före Dan

Kategori: Stockholm

Herrn har anlänt . 
Skönt ...... nu får jag både support och lite ynk 🤣🤣

Han börjar i och för sig med att åka iväg neråt Nyköping på en dags jakt ......

(null)

...., men därefter så 👌

(null)

Julklappsrundan avklarad . 
Våra julaftonsgäster  får alla varsitt hårt paket från bästa leverantören , Hedengrens 

Jag tycker att det är väldigt roligt att leta rätt bok till rätt person och har de senaste veckorna samlat på mig goda idéer när jag dykt på intressanta lästips. 
📚

(null)

Nöjda går vi över Stureplan till Starbucks för en fika . 

(null)

Vidare ner till Svenskt Tenn .
När jag fyllde 60 fick jag en  rejäl sudd  STmynt av mina generösa svärisar .
Mynten "omvandlas " nu till några härliga linnekuddar för soffan . 
👌

(null)

På vägen hem stannar vi till vid trevliga 
Petit Marche . 
Väljer underbara mörkröda amaryllisar .

(null)

..... sen ska det köpas  gran 😬

(null)

Inte många kvar .
Julgransförsäljaren  berättar glatt att i princip hela lagret  är sålt 
OCH 
i år har han inte behövt frysa . 
Inte så  tokigt ändå med grön vinter  , tummen uppar han .
VI 
hittar i all fall en söt och nätt en . 
🎄
Blir perfekt.

(null)

Sonen kommer hem från kontoret  ...... nyklippt och stilig .
Ser fram emot några dagars julledighet . 

Vi tar bussen till Djurgården .

(null)

De år som vi inte firar julhelgen i Stockholm .... vilket är de flesta, ha ha .. ..... brukar jag bjuda familjen och svärisarna på julbord  på lokal någon vecka innan .


(null)

I år .... kommer Herrn hit .... och vi har gänget  över  hemma hos oss på  Julafton 
därför tänkte jag slopa restaurangjulbordet  
MEN
Sonen blir väldigt besviken och säger att han gärna vill att åtminstone vi går .
KLART
vi blir jätteglada över hans önskan  och jag bokar raskt in oss på  Villa Godthem . 

(null)

(null)

De flesta är väl hemma och pysslar eller har rest iväg .
Således lugnt och inte alls många gäster .
Bra gör just julbord , ingen kö till naten . 

Gott som tusen  och vi har himla trevligt . 


(null)

Bra idé Sonen .

Go Kväll 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: