stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Samla Alla

Kategori: Stockholm


Huvva .... men vi ger inte upp utan traskar på runt kanalen även denna ruggiga morgon . 

(null)

.....och såklart värmer upp oss med en härlig fika innan vi skils åt .

(null)

Jag susar iväg till Hemköp för att inhandla middag ..... åt 15 personer 🤣🤣

TUR
att jag har  fint sällskap och duktig hjälpreda i köket . 
👌

(null)

MEN
det blir enkelt .
Soppa , gott bröd och goda ostar .
Kaffe och tårta .
BUBBEL ..... klart !
Vi samlas ju för att fira en stilig 85- åring 

(null)

Sisådär skoj med högljutt kalas och ett ständigt plingande på dörrklockan tänker Dino och intar viloläge på Väninnans fina får som jag fick i 60års present .
Säkert väldigt skönt .

(null)

SKOJ
tycker dock vi andra det är att fira bästa mamma . 

Inte ofta vi lyckas samla HELA familjen ....Och det gör vi inte nu heller .
Systerdotter med lilla sötnosen är med oss en stund från London via FaceTime .
Hern  sänder trevligt sms för han har redan gått till sängs hemma i Shanghai .
Några är i väg och spelar fotboll och Dottern serverar istället ett annat  härligt gäng på sin restaurang .
MEN
vi övriga 
VI 
är här och kan stämma upp i sång och hurrarop för mamsingen .

(null)

Kalaset är övet och 
ALLA 
har gått hem .
Blir så tomt  OCH tyst. 
Sonen och jag plockar undan och DISKAR upp
Jisses .... väldigt mycket disk blev det , ha ha 

Jag börjar packa mina väskor 
Avresa morgonen därpå  .

(null)

ALLTID 
lite vemodigt att lämna 
MEN
roligt också att åka hem till Herrn 

Har haft underbara veckor med  alla sköna Vänner och  Familj . 

👋. Stockholm ..... tills vi ses nästa gång . 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: