stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Hb SKA plockas upp!

Kategori: Stockholm

Hemmavid fortsätter renoveringen i god ordning . 
NU
dax att börja tänka på några inköp av möbler . 

(null)

Således tar Herrn och jag Roslagsbanan ut till Djursholm . 
Promenerar till möbelaffären och ser DETTA 

(null)

Hästar och ridning fyllde i många år en stor del av mitt liv och jag har haft så kul med min älsklingshobby och alla sköna hästmänniskor jag lärde känna . 

Så gott som varje ledig stund tillbringade jag i stallet . 
Cyklade dit direkt efter dagens föreläsningar , steg upp i ottan och red innan arbetet 
och hade lektioner sent på kvällarna då kiddsen gått och lagt sig . 
Red alltid på helgerna och hade kurser på loven tom på Julaftons morgon. 

Jag var i extas då både Herrn, Sonen och Dottern visade intresse och började rida .
Sonen ramlade tyvärr av sitt lilla busfrö till ponny ett ANTAL gånger och gav därmed upp. 
Dottern kämpade på men hennes andra stora intresse var dans .... svårt att kombinera dessa två . Bägge kräver mycket tid och till slut segrade tyll och tåskor över stövlar och mockning 🤣🤣.
Under några års tid fick jag även upp Herrn i sadeln . Han drömde om häftiga Hubertusjakter och vassa hinder men hann inte med sina lektioner när jobbet tog mer och mer tid . 
NU
står vi en stund och tittar på de små liven .....och SAKNAR😢

(null)

Sen promenerar vi vidare .....och HÄPNAR 😡

(null)

Utmed trottoaren , hela gatan , ligger h...b i högar varje halvmeter .
VAD 
är detta ?

(null)

Som hundägare finns det INGET annat för mig än att jag självklart plockar upp efter min hund . 
Finns både bra påsar och små spadar att tillgå 
om man nu är kräsen ..... något som de i så fall borde tänkt på vid införskaffandet  av  hunden.
Dessutom antar jag att det är SAMMA hundägare som går här morgon och kväll och därmed själva måste se eländet .
Kanske en enskild syndare tänker ni ..... nix pix .
Alldeles för stor variation för att komma från en vovve . 
(null)


Kan inte säga något annat än 
ÄCKLIGT 
och
SKÄRPNING

(null)

Framme vid möbelbutiken
....och det blir en väldigt trevlig upplevelse. 
Toppenservice, vi hittar direkt de soffor vi vill ha och får bra hjälp med att välja tyg . 
Leverans inom några veckor 👍

(null)

Trots att det börjar bli väldigt spännande blir det  inget På Spåret utan vi träffar Vännerna hemma hos dem för en drink och smarrigt tilltugg innan vi åker vidare för middag .... ända bort till Kungsholmen , ha ha 

Blir lätt så när vi bor nära varandra och det ligger många bra restauranger i kvarteren runt oss att vi hamnar där . 
Nu blev det istället trivsamma Agnes . 
UTMÄRKT
val av Vännerna som letat upp och bokat . 

(null)

Avslutar en himla mysig afton på lika mysiga  Gulddrakenvinnaren Hantverket och sippar goda cocktails innan vi sakta strosar hemåt . 

GOD NATT 



Kommentarer

  • eastcoastmom i Connecticut säger:

    Vad kul med Agnes! En restaurang vi också gillar, och besökt när vi är i Sverige!

    Svar: Ja det var ett trevlig ställe och kul att se lite nytt. Åh vilken gullig trio ostälskare du har . Måste vara svåra att motstå.
    Må så gott
    M
    M W

    2019-02-18 | 02:23:31
    Bloggadress: http://grrringo.blogspot.com

Kommentera inlägget här: