stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Vår, kvitter och föredrag

Kategori: Stockholm

Strålande fin morgon .
Väninnan och jag går på en tidig powerwalk .

(null)

Vi pratar om den annalkande våren.
VISST
är den ett lika stort under varje år och 
VISST
är känslan så pirrande skön när man hör fågelkvittret , möts av ljuset och känner solen ....äntligen...värme lite igen. 

(null)

MEN
det ska erkännas ....det är fortfarande rätt kyligt i vinden så mössa på gäller tyvärr fortfarande. 

(null)

ALLA 
nästippar  lyfts  dock mot skyn...... 

(null)

.....och det NJUTS.

(null)

Vid lunchtid åker jag till vännens trivsamma co-working Office ... Society Works ..... och hyr in mig för några timmar. 

(null)

Ska pilla i och finjustera min presentation ...

(null)

.... inför föredraget Att leva i Shanghai
  som jag senare på kvällen håller för Handelsbankens personalklubb 
Kultur & Samhälle .

Ni som följt mig sedan jag började skriva 2013 känner igen bilderna här från bloggen . 

Visar bland annat ...

(null)

... och denna

(null)

....samt denna 

(null)

...,och många fler som jag tagit under mina strövtåg i stan . 

Berättar om Mitt Shanghai . 

(null)

Åhörarna är alerta och nyfikna .
Frågar mycket.

Väldigt kul
...... det här gör jag gärna igen. 

OM
du har en liknande klubb på ditt företag eller är med i en förening som skulle vara intresserade av att lyssna och få veta mer om denna härliga stad ..... kontakta mig så planerar vi in något tillsammans.


Go kväll 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: