stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Vår,kvitter och föredrag

Kategori: Stockholm

Strålande fin morgon.
Väninnan och jag tar en rask powerwalk.

(null)

Pratar om den annalkande våren.
VISST
är det lika fantastiskt varje gång 
och
VISST
är det alltid en lika skön och pirrande känsla när man hör fågelkvittret, möter ljuset och ..... äntligen ... känner att solen värmer igen . 

(null)

MEN
det ska erkännas ....är fortfarande en kall vind så tyvärr är det mössa på som gäller . 

(null)

Jag noterat dock glatt  att idag är 
ALLA 
drabbade ....

(null)

ÖVERALLT
lyfts näsorna mot skyn ..... och det NJUTS. 

(null)

Framåt lunch åker jag till vännens trivsamma Co-working ställe , Society Works , och  hyr in mig för några timmar .

(null)

Ska pilla i och finjustera min presentation inför föredraget 
Att leva i Shanghai 
som jag samma afton håller för Handelsbankens personalklubb 
 Kultur & Samhälle .

Ni som följt bloggen sedan 2013 känner igen bilderna som jag tagit under mins strövtåg i stan . 

(null)

Jag visar den här ....

(null)

..... och denna 

(null)

....samt många många fler.

(null)

Efter mingel och god Kinamat 
berättar jag  om mitt Shanghai.
Blandar fakta med mina reflektioner kring livet här. 
Åhörarna är alerta och nyfikna .
Stället många bra frågor .

Väldigt kul och mycket bra arrangerat 
.... det här gör jag gärna fler gånger. 

(null)


OM
ditt företag också har personalklubbar  eller  du är med i en förening som skulle vara intresserad av att få veta mer om härliga Shanghai..... kontakta mig så planerar vi in ett event ihop.


🙏



Kommentarer


Kommentera inlägget här: