stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Bara det finns lite kolonialt så ...

Kategori: Singapore


Singapore.... ja när Herrn föreslog ett stopp här på hemvägen istället för 18 timmar i flyg så kände jag mest OK då . Min känsla för stan var väldigt låg . Grundad på vad kan man  tänka ..... antagligen på det man talade om som tonåring -ATT man kunde få fängelse om man spottade ut ett tuggummi på gatan .
 Ha , ha 
Sant eller inte men min tro har varit att Singapore är för polerat , allt nybyggt  och  för mycket av konstruerade miljöer.
DET
enda som lockade var att få sitta  i korgstolar på  terassen  på det .... som jag i alla fall tror ... fantastiska  Hotel Raffles 

(null)

(null)

MEN
Tyvärr ....fungerar icke då det är just nu under renovering 😢

(null)

Nåväl ....tror att det är DÄRFÖR jag blir så himla glad över de oväntat charmiga kvarteren runt vårt hotell vid Chinatown . 
ÄLSKAR 
dem. 

(null)

Kolonial stil i kombination med kinesisk  ..... kan helt enkelt inte bli bättre . 

(null)


Dom här underbara husen som fram till 1960 innehöll bordeller och annat fuffens är nu restauerade till sin forna glans . 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Massor av mysiga restauranger , caféer och roliga butiker . 

(null)

(null)

(null)

(null)

Blir skönt häng  och drink 🥂🍾 på vår terass istället  .

😎😎😎




Kommentarer


Kommentera inlägget här: