stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

What the f... !

Kategori: Veckans Snackis

 
Ja VAD finns egentligen att säga om veckans snackis mer än .......What the f... !!!!!!!!!!
 
(null)

 
 
Kopia av text införd i Svd onsd 9 januari.
I en intervju med magasinet Marie Claire berättar den prisbelönte franske författaren och tv-profilen Yann Moix att han anser att kvinnor över 50 är för gamla "för att älskas" och att de är "osynliga" för honom.

"Jag föredrar yngre kvinnors kroppar, helt enkelt. En 25-årings kropp är extraordinär. Det finns inget extraordinärt med en 50-årings kropp", säger den 50-årige författaren till tidskriften.

Uttalandet har väckt starka känslor, främst i sociala medier, där han bland annat kallats för sexist. På Twitter kan man läsa kommentarer som "Gott nytt år, sexister överallt" och "Kvinnor över 50 kan dra en suck av lättnad".

 
 Efter att intervjun publicerats fick herr Moix chans att kommentera sina uttalanden ...se nedan 😁

SvD ; Under måndagen valde Yann Moix att bemöta kritiken i en intervju med RTL Radio.

– Jag gillar de jag gillar och jag behöver inte stå till svars inför smakdomstolen.

 

Ja  DET uttalandet gjorde väl INTE precis saken bättre !........och Ja han promotar precis sin nya bok.
Undrar om han försöker praktisera den gamla devisen  ALLTING går att sälja med mördande  reklam  .
 
JAG
håller tummarna hårt för motsasten.
 
♠♠♠♠

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: