stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Ny stad

Kategori: Manchester


Anledningen till att vi alla möttes upp i Manchester är att Dottern och Pojkvännen snart flyttar hit . 
Herrn och jag spenderade några dagar här för två år sedan men för Sonen är det första besöket . 

Vi strosar runt i solen , hamnar nästan direkt i Chinatown .... 👌 känns som hemma .

(null)


.... och det BÄSTA 
Dotterns "livlina" till oss 🤣🤣 

(null)

Hon har ännu inte fått tillgång till nya bostaden men vi åker ändå dit för att bekanta oss med området .

(null)

Bekvämt och bra med spårvagnen i 10 minuter .

(null)

Framför nya huset .
TREVLIGT 
och Ja , det här blir toppen för dem . 

(null)

Tillbaka till city .
Dottern går till frissan för att putsa topparna inför morgondagen .

(null)

Herrn och Sonen åker till Old Trafford , Manchester Uniteds hemarena .
Laget som Zlatan tidigare spelade i och nu Victor Lindelöf gör 🇸🇪
Själv slår jag mig ner på trivsamt café för mitt eftermiddagskaffe . 

(null)

Dottern  ansluter , klippt och klar. 
Snygg som tusan . 

(null)

Varm och skön eftermiddag .
Vi väntar in de övriga två och går sedan tillbaka till hotellet .
Kul att se alla glada barn som  leker  i fontänen . 
(null)

TÅG 
och någon timma senare är vi i Leeds .

Jag är normalt familjens bokare ..... fixar alltid med  biljetter och reservationer för våra resor,  hotell ,restauranger  och aktiviteter .
Hade såklart även tänkt vart vi skulle gå för aftonens middag .
MEN
Dottern sa NEJ . 
Nu ville hon ta med oss till sina favoritställen .
SÅKLART 
bara roligt ..... och jag hade bara agerat av gammal vana . 
Är en 
VÄLDIGT 
vacker kväll .
 
(null)

Inte ofta vi är hela familjen samlad .
Njuter av varje sekund att få tillbringa tid med de här . 
 ❤️
(null)

Startar på coola favoritpubben .... Belgrave 

(null)

ÖL .... vad annars 🤣🤣

(null)     

..... och vino för mig uppe på läckra terrassen .
PERFEKT  

(null)

Middag  på stamstället  My Thai .
Gott och rikligt . 
Förstår att studenterna i stan gillar stället . 

(null)

Herrn och ungdomarna går vidare till nästa favorithål , En engelsk institution Wetherspoon pub 
DEN
tidiga morgonen och intensiva tempot tar dock ut sin rätt ...., på mig ... jag är slut som artist . 
Vinkar bye bye och går hemåt . 
Passerar fd råvarubörsen som lyser stiligt.

(null)

God Natt 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: