stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Premiär på fjället

Kategori: Abisko

Lokal morgonprocedur ....

(null)

packa ner dagens utrustning ...

(null)

.... väga ryggsäcken 

(null)

... och välja gåstav 
🤣🤣

(null)

DÄREFTER
redo att börja vandringen
 🙂

(null)

Det är alltså premiär för mig i svenska fjällen.
Visst har Herrn och jag vandrat på andra ställen , mest i Italien , Schweiz  och Hong Kong . Förvisso  ofta brant  men ändå .... under helt andra förutsättningar. 
  • Endast dagsturer och ALLTID i bra väder 
  • Minimal packning
  • Max 2 timmar till toppen 
  • Mat och dryck i topprestaurangen. Någon enstaka gång  har vi tagit med matsäck.
(null)

Och JA, 
jag  har faktiskt varit rejält nervös inför vad som väntade här uppe. 
Mest oroade jag mig för om jag skulle orka gå långa dagspass , om den frystorkade maten var ätbar ..... och SJÄVKLART  , hur hantera myggen !

(null)

Hade verkligen inte  behövt oroa mig det minsta
👌

Vännerna , som är betydligt vanare , har tipsat om lämplig utrustning att köpa , lånat ut resten och vad  annat jag ska packa med . 

(null)

De har också planerat våra turer och fixat med fika och luncher .
 
(null)

Såväl mat som kaffe smakar ypperligt .

(null)

Grått men inte kallt och inget regn .
JA 
det är förstås mycket mygg
MEN
bara att kladda på med ett bra myggmedel
OCH 
välja en öppen plats .... helst med lite vind ... att vila , fika och äta på . 

Trevlig  led , 2 mil lång  och inte alltför brant . 

(null)

Trots det var vi alla rätt slut när vi vid 5 tiden kommer tillbaka . 
Skönt då att bara vara på hotellet .
Bastu, middag och en omgång Alfapet . 

(null)

23.30 och solen lyser fortfarande fint . 
 
(null)

Tack för oss och God Natt 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: