stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Göra Gott

Kategori: Stockholm


Jaha 24 timmar i Stockholm ..... och de förvaltas väl .
Gör ärenden , umgås med sonen och går på ett himla trevligt mingel i Observatorielunden . 

(null)

(null)

Minglet arrangerades av stiftelsen Göra Gott dels för att fira dess grundare , min Väninna , som fyller 60 år dels för att fira stiftelsen själv som i år fyller 10 år 
MEN
också , såklart, för att dela ut årets stipendium som gick till spännande Joel Hellermark , grundare av Sana Labs . 

Så här fint skriver  stiftelsen på sin Facebook om årets mycket värdige stipendiat . 
Ett utmärkt val .... om jag får säga .

Bild och text lånad från Göra Gotts FB 
(null)

(null)

.....och så här uttrycker sig  min fina Väninna om Joel, stipendiet och stiftelsen. 
(null)


(null)

Glad, inspirerad  och förhoppningsfull vandrar jag hemåt . 
Känner samma starka framtidstro som när jag under några år arbetade med att ta fram kandidater för ett av Anders Wallstiftelsens stipendier .
Känns fantastiskt att resursstarka personer/företag  på så kloka och generösa sätt skapar olika plattformar som kan lyfta fram och stötta unga begåvningar . 
🙏




Kommentarer


Kommentera inlägget här: