stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Makramé

Kategori: Shanghai


VISST
.....jag tycker om att sticka...men det  var säkert 35 år sedan sist .... som fluffiga mohairtröjor växte fram via mina stickor .
och 
virka .... men det kan jag inte ens komma ihåg när jag sist gjorde  .

ÄLSKAR 
att hitta på nya modeller och trä mina halsband 
ÄR
så glad att jag titt som tätt får nya beställningar trots att jag senaste åren varit usel på att marknadsföra mig.

(null)

MEN
för övrigt kan man nog inte säga att jag är särskilt " crafty" av mig
DÄRFÖR
var jag först lite tveksam när Väninnan bjöd in till en workshop i makramé .
Fick mig att tänka på käcka skärp och blomhållare som vi gjorde i slöjden på 1970-talet.
NU
var det tänkt  att vi skulle göra kassar/väskor och Veronique på Make in Cina sände  några bilder  att inspireras av .

Väldigt fina saker.

(null)

Blir nog kul ändå .
Således var vi några sköna Ladies som en morgon letade oss fram i gränderna för att hitta till  lokalen.

(null)

Min plats  med det svarta banden jag valt.

(null)

Så här ska min kasse bli när den  är klar ..,,,

(null)

.........kommer dock ta sin lilla tid , ha ha 
Det är inte svårt att knyta makramé gäller bara att hålla koll  på  vilken sida man börjar med . 

(null)

Några timmar senare lämnade vi ..., resten av får göras  klart hemma .

Himla skönt väder.
Hem och snör  på joggingskorna för en tur.

(null)

Duschar och är redo för några ärenden 
men 
GÅR 
Iväg 
UTAN  
nycklar 😬
Vilket jag upptäckte först när jag kom tillbaka från apotek, matbutik och blomsteraffär.
Åh nej
INTE ROLIGT
Herrn är på kundmiddag  
Antigen ringa låssmed eller sätta mig  på Starbucks i väntan på hans hemkomst  ......

(null)     

...,,blev det sistnämnda.

God kväll 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: